IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Info: Monodon Monoseros.

>> Wednesday, July 28, 2010

Sudah semestinya lu orang biasa mendengar atau melihat keajaiban binatang mitos yang digelar Unicorn yang sememangnya terkenal disebabkan keunikannya dan lagendanya yang tersendiri. Malahan.,daripada mitos-mitos Greek itu sendiri ada diselitkan cerita berkenaan kuda istimewa ini. Gua masa kecik2 dulu selalu berangan dan bercita2 nak bela kuda nih.... boleh terbang maaa... hehehe... rupa-rupanya kuda ni hanya dongengan jer.... kantoi cita-cita gua....

Tapi bagaimana pula dengan Paus...

Paus Unicorn.. Pelik sungguh gelaran tersebut..

Untuk pengetahuan semua,binatang yang di maksudkan ialah Narwhal iaitu sejenis Paus yang mirip seperti binatang unicorn yang mempunyai tanduk didepan yang tinggal dikawasan kutub Utara. Paus yang mempunyai nama saintifiknya Monodon Monoseros ini merupakan spesis Paus yang paling jarang diketahui manusia..

Cuba teka dari mana asal nama Paus ini...???
Nama Narwhal bukanlah gabungan daripada perkataan North dan Whale sebaliknya nama paus ini berasal daripada bahasa Norse Kuno yang bermaksud "Paus mayat". Nama yang diberikan kepada haiwan ini sememangnya sepadan dengan sifat mereka yang kebiasaannya tidak bergerak di permukaan air dengan posisi perut menghadap ke atas dan warna kulit yang kelihatan kelabu pucat..

Apa fungsi Tanduk itu...?? ?
Tanduk yang mempunyai lebih 10 juta saraf ini berfungsi sebagai pengesan kualiti air laut untuk keselesaan hidup mereka disamping untuk mempertahankan diri daripada serangan musuh. Selain penggunaan tanduk ini untuk mencari makanan, paus ini juga menggunakannya untuk bercumbuan.... ( perghhhh....gila...)
 

Daripada zaman pertengahan Eropah sehinggalah sekarang, binatang ini masih menjadi buruan ramai pemburu kerana dikatakan khasiat tanduk Narwhal ini sama sahaja dengan khasiat Tanduk Unicorn yang dikatakan sesuai untuk menawar racun ,bahan untuk menyihir dan pembawa kebahagian kepada si pemiliknya..Malah, mengikut harga pasaran., harganya boleh mencecah USD5000..

Walau apapun yang terjadi, aku berharap nasib paus ini tidak semalang Platypus yang dikatakan hampir atau sememangnya sudah pupus..


p/s: Entry santai petang... buat penambahan ilmu pengetahuan mengenai kebesaran Allah.

sumber: Dari Blog PKE

6 IkutSukaLu...::

teratailiar Wednesday, July 28, 2010 5:54:00 PM  

wakaka...
platipus msk dlm CITES...critically endangered species...
tapi kalu spisis yg nak pupus kat Mesia lepas PRU 13 nanti wa tak minat nak kaji...
kecik2 dulu nak jd game warden...
ambik srp mate tak elok...
masuk sastera/perdagangan jer la...
wakaka

Isa Wednesday, July 28, 2010 6:34:00 PM  

teratailiar,

Platipus tu kalau dalam bahasa malaysia bikan ke... umnoApco...

ehhh.. betul ke...??? hahaha...

Gua dulu... bila cikgu tanya nak jadi apa? Gua jawap nak jadi Polis...

Tapi Alhamdulillah... cita2 tak tercapai... kah..kah..kah....

PEJUANG KESENIAN EXTREME Wednesday, July 28, 2010 7:27:00 PM  

Cantik entri ni..
Isa,x nak bagi kredit ke??

Salam dari PKE

keindahan ugama,  Wednesday, July 28, 2010 8:02:00 PM  

Khas Untuk Blogger ISA
Petik N3
"Selain penggunaan tanduk ini untuk mencari makanan, paus ini juga menggunakannya untuk bercumbuan...(perghhhh....gila...)
Mak ooooiiiiiii! Pakai tanduk untuk bercium? Tak sakit???????? Ditusuk?????????
OK la saya dah nak pergi sekolah, macam nak masuk darjah satu je! , Mak, Bapa ,Abang,Kakak,Adik semua sibuk nak hantar buat malu saya sahaja.OK BRO ISA All THE BEST>

Isa Wednesday, July 28, 2010 8:30:00 PM  

Salam PKE,

Gua minta maaf bro.., sudah link bro.. kesilapan teknikal "Read More" punya pasal...

Baru belajar2 buat...

Isa Wednesday, July 28, 2010 8:31:00 PM  

keindahan ugama,

All the best to you too.. belajar rajin2 tau... jangan nakal2..., nanti kena rotan... ha..ha..ha...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP