IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Haramjadah Punya BN Kedah - Juara Fitnah.

>> Thursday, July 08, 2010

Perghhh... punyalah celaka puak2 umnoapco/bn Kedah, dah la... buat kerja haramjadah songlap duit GLC macam duit mak bapak tok nenek depa yang punya, lepaih tu... buat risalah propaganda tuduh Kerajaan Negeri Kedah yang dok ada la ni... seleweng duit GLC. Perangai binatang pun tak sekeji puak2 laknat tuh...

Ini sama macam kisah curi pasiaq di negeri Selangor, depa dah songlap selama lebih 20 tahun dah kaya raya, lepas tu nak cuci tangan tuduh orang lain punya kerja... kotoqnya perangai puak2 parti haramjadah umnoapco yahudi melayu laknatullah. Jom pakat2 baca tembelang puak2 haramjadah tu punya kerja sewaktu zaman depa berkuasa dulu.... 

Isu penyelewengan wang GLC untuk BN di zaman mereka berkuasa dahulu bukan satu fitnah. Ia boleh dibuktikan. Seri Temin Development Corporation (STDC) telah menyalahgunakan wang GLC tersebut untuk digunakan oleh parti politik BN.

Menurut cabutan minit mesyuarat pengurusan STDC ke-2/2008 yang diadakan pada hari Ahad, 10hb Februari 2008 jam 10:20 pagi bertempat di Bilik Mesyuarat STDC, pihak pengurusan telah bersetuju untuk mengeluarkan sejumlah wang sebanyak RM1.7 juta bagi tujuan program "Pemimpin Bersama Rakyat" disetiap kawasan Parlimen di negeri Kedah Darul Aman. Ia adalah program politik; majlis berkempen untuk memenangkan BN dalam pilihanraya.

Cabutan minit ini telah ditandatangani oleh YB Dato’ Arifin Man (bekas ADUN- Bukit Lada) sebagai Timbalan Pengerusi STDC dan Datuk Syed Sobri Syed Hashim (belum YB lagi ketika itu) sebagai Ketua Pegawai Eksekutif STDC.

Berikut adalah agihan wang yang telah dipersetujui:
1) Padang Terap 130,000.00
2) Kulim/Bandar Baharu, Sungai Petani, Langkawi – RM120,000.00 setiap bahagian
3) Pokok Sena, Jerlun, Baling, Alor Setar, Kuala Kedah, Sik, Jerai, Sungai Petani, Merbok, Padang Serai, Kubang Pasu dan Pendang – masing-masing mendapat RM110,000.00.

Jumlah 1,700,000.00 sumbangan ini diluluskan di dalam mesyuarat pengurusan STDC dan kemudiannya dipanjangkan kepada Lembaga Pengarah STDC untuk diluluskan. Perkara ini telah mendapat kelulusan Ahli Lembaga Pengarah STDC melalui resolusi beredar ("circular resolution").

Resolusi beredar ini bertajuk "Resolusi Lembaga Pengarah Beredar Yang Dibuat Menurut Artikel No. 91 Tataurusan Syarikat".

Berikut adalah senarai Ahli Lembaga Pengarah STDC yang menandatangani resolusi tersebut:
Dato’ Seri Mahdzir bin Khalid, Dato’ Ariffin Man, Datuk Syed Sobri Syed Hashim, Encik Zubir Zabidi, Encik Mohamad Radzi Ayob, Encik Mustafar Ahmad, Puan Marlia Abd. Latiff dan Puan Sharifah Adawiyah Syed Ismail. Semua mereka adalah pemimpin Umno.

Sekarang, STDC menerima taksiran cukai bagi tahun sebelum 2008 (di masa BN) sebanyak RM11 juta. GLC kini terpaksa menanggung beban yang ditinggalkan.

Oleh kerana fitnah yang terkandung dalam risalah pembangkang itu menyebut Yiked Holdings, maka elok kalau rakyat tahu bahawa penggunaan wang secara tidak wajar berlaku dalam anak Syarikat Yiked Holdings di zaman BN, iaitu Yiked Kuari Sdn Bhd (YKSB).

Semakan oleh sebuah badan audit mendapati pada tahun 2007 dan 2008 mereka telah membelanjakan sejumlah RM85,375 untuk membiayai kos hari keluarga yang diadakan di Hong Kong dan New Zealand. Kelulusan bagi kelulusan ini dibuat oleh Lembaga Pengarah dan tidak mendapat kebenaran atau pengesahan dalam mesyuarat agung.

Menurut Seksyen 132(2) Akta Syarikat 1965, pengarah syarikat tidak boleh menggunakan kedudukannya sebagai pengarah untuk mendapat manfaat bagi dirinya tanpa kebenaran atau pengesahan mesyuarat agung.

Di antara ahli lembaga pengarah YKSB ialah Dato’ Haji Arzmi Hamid (bekas ADUN BN Tanjung Dawai) dan Dato’ Haji Mohd Hadzir Ismail (Bekas ADUN BN Kuala Ketil).

Antara tuduhan yang dilemparkan dalam risalah haram pembangkang itu ialah kononnya PAS berkonspirasi untuk menjatuhkan Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri Dato’ Wira Rasli Basir.

Rasli dilantik di zaman PAS memerintah. Pelantikan sebagai SUK dibuat oleh Tuanku Sultan melalui nama yang dicadangkan oleh Menteri Besar. ADUN pembangkang tiada hak untuk mencadang. Bila Menteri Besar (dari Pakatan Rakyat) yang mencadang, maknanya beliaulah yang mahukan Rasli jadi SUK. Logikkah Kerajaan Pakatan buat konspirasi untuk jatuhkan SUK yang mereka sendiri naikkan?

Sebab itu jangan marah kalau saya katakan penulis risalah haram pembangkang itu banyak menggunakan kepala lutut dari kepala otak untuk berfikir. - ZULKIFLI YAHAYA


Celaka..celaka..celaka...cilanat... 44kali... biaq parti haramjadah tu mampuih sampai bendera bn/umnoapco pupus langsung dari Negeri Kedah Darul Aman. Puak2 yang mentekedhaghah duit tu semuanya pecah perut dan mulut herot pasal buat fitnah... binatang haramjadah.

1 IkutSukaLu...::

Lang Friday, July 09, 2010 4:56:00 PM  

ala bro... lu ingat tak masa budak2 dulu kalau bermain... tiba-tiba sorang budak jatuh sebab ditolak... bila kena tanya, ada tak yang nak mengaku?... tarak... tuduh menuduh tu banyak... ni perangai budak kecik depa dok bawak sampai tua bangka... pernah kah ada dalam sejarah umno mana-mana pemimpin yang dok ngaku buat salah dan berundur diri...

yang ramai dok unduq bila poket dah kembung dan kuasa dah tak dak... kalau tak... pi mampuih la kat org lain... dunia ni mcm depa yg punya..

lagi satu... dulu dok masa ada kuasa... depa kata.. oi.. pembangkang ni tak dak keja ka?... dok pi cari salah kerejaan.. dok nak bagi bungkuih kerejaan... la ni.. depa lak jd pembangkang... so depa tau la apa keja pembangkang...

pi mai pi mai dok tang tu jugak no..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP