IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bodoh Najib...!!!!

>> Friday, July 16, 2010

Malam tadi malam Jumaat... gua dah puji Najib Pandai, dengan menaikkan harga minyak pada malam Jumaat sebab dia pun ada chance untuk naik juga... opppssss dia tak naik tapi RON yang naik... ha..ha..ha... (apa itu RON...??? Rosmah on Najib)

Setelah tidur dan mendapat mimpi yang mengerunkan, maka pagi ini gua tarik balik pujian pada malaun tu... dan gua nak katakan Najib Bodoh pulak... ha..ha..ha..., memang mimpi itu mengerunkan gua.

1) Perancangan gua hari ini sesudah solat Jumaat gua akan berangkat ke Pulau Pinang untuk melawat cawangan syarikat gua di sana selama 3 atau 5 hari. Perancangan gua pada hari Sabtu... nak terjah Ofis di Prai, gua nak bikin surprise..., hari Ahad gua nak berehat di Penang bersama honey gua..., hari Isnin/Selasa gua nak buat courtesy visit pada semua pelanggan gua di Penang, dan lepas tu chow balik KL.

2) Di sebabkan harga minyak naik walaupun 5sen... ianya tetap mendatangkan kesan terhadap profit margin gua..., jadi planning gua nak bersembang santai dengan pelanggan akan terselit juga cerita 5 sen nih... gua kena hint akan kenaikkan harga minyak oleh kerajaan memberi impak kepada bisnes/industri gua, namun begitu ianya masih bergantung kepada reaksi market dalam seminggu dua ini. Kalau harga makanan, minuman dan keperluan asas meningkat... jadi paham2 jelah... mimpi itu memang mengerunkan pelanggan dan tauke ha..ha..ha...

3) Kenapa gua katakan Najib Bodoh, sebabnya kenapa dia naikkan harga sebanyak 5 sen saja, bukannya 50 sen + + +, so... senanglah para tauke seperti gua nak pow... para pelanggan dengan menaikkan kadar harga jualan, dengan kenaikkan 5 sen, Najib dah menyusahkan ramai peniaga macam gua...

Alasan lainnya mengapa Najib Bodoh ialah... oleh kerana umnoapco/bn itu sebuah kerajaan yang sudah busuk dan jijik di mata rakyat, ramai yang dah benci dengan lakonan dan kebobrokkan mereka, maka naikkan lah harga minyak 50 sen atau seringgit seliter sebab dah alang2 kena maki... biarlah betul2 kena maki kow..kow... sat... apa bezanya kena maki dengan kenaikkan 5 sen dengan kenaikkan harga lebih tinggi dari 5 sen... tak ke bodoh namanya tu... naiklah berapa banyak pun tetap kena maki punya...

Lu orang tak percaya..??? Hari ni.. pergilah melepak kat mana2 kedai kopi atau bukalah topik 5 sen ni... gua gerenti puak2 parti haramjadah umnoapco pun akan buat dosa menyumpah maki hamun Najib hari nih... dan si Najib kenyang free makan sumpah rakyat jelah hari ni.. laki dia tak payah masak hari ni... relax....

4) Najib Bodoh... jika suara bantahan rakyat dengan kenaikkan 5 sen itu akan menjadi alasannya untuk menarik balik keputusan 5 sen ini dengan mengatakan "setelah mendapat maklum balas dari rakyat maka kera..jaan membatalkan kenaikkan harga minyak ini, demi kepentingan rakyat." memang dia sengaja buat lawak bodoh bangang dan macam cibai gua cakap lu....

5) Perancangan yang pertama tadi di buat sebelum pengumuman harga minyak naik... dan gua akan tetap teruskannya hari ini dengan mengisi minyak kereta gua dengan tambahan 5 sen seliter... perghhh... lu orang bayangkan berapa banyak bezanya BMW hitam gua mentekedaghah minyak fulltank untuk ke Penang. Memang bangsat betul la si Najib nih... lari bajet gua.... warggghhhhhh.... nangis...nangis...

6) Perancangan yang nombor dua tu..., budak2 gua di Penang mesti sound gua punya... "Bos.. harga minyak, gula dah naik... tak lama lagi harga barang lain pun mesti naik... GAJI kami tak naik ke...??? Bulan depan dah mula Puasa... lepaih tu Hari Raya pulak... bonus raya takda ke...???". Tak ke... sial punya soalan macam tu....

Lu orang tolong jawap sat kat gua.... macam mana gua nak encounter masalah problem ni.... memang mengerunkanlah mimpi tu...., tak pasal2 pulak gua menanggung dosa terpaksa menipu pekerja2 gua dengan alasan yang bodoh2 nanti..., ini semua gara2 Najib Bodoh tu punya hal... asyik menyusahkan rakyat seperti gua nih....

Fuhhh... kalau nak di senaraikan banyak sungguh implikasinya kenaikkan 5 sen ni kepada gua... itu belum masuk bab dapur kat rumah lagi, belanja keperluan sekolah anak lagi, belanja itu ini.... pening2 nak adjust budjet...

Lu orang macam mana pulak...???

Gua teringat... dulu ada sorang kawan pernah sound gua dalam keadaan bengang... "Lu apa susah... lu Tauke"... perghhh... apa dia ingat semua Tauke senang ke...???? Lainlah kalau dah jadi Tauke tahap Cukong... itu baru tak susah... time tu... si Najib pulak yang membodohkan diri menghimpit Cukong2 tu mintak dana pilihanraya.... ha..ha..ha...

Adussss.... Najib... Najib... apasal lah... sejak dari Presiden umnGok Baru dan mantan2 sejawatan dengan lu... asyik menyusahkan rakyat jer... gua tau memang kerajaan tak ada wang, kantong kera..jaan sudah mau kering akibat pembaziran terlampau dan perkara2 tersembunyi yang lain...

Sebab itulah, Judi... dihalalkan, Saman Ekor di kuatkuasakan, Kenaikan harga runcit secara tiba2. Apa makna semua ni... kalau bukan untuk mengumpul dana menghadapi Pilihanraya akan datang. Lu orang ingat senang ke...??? untuk merampas 5 buah negeri Pakatan Rakyat. Belanja mesti besar... beb!!!!

Rakyat disuruh berjimat, tetapi keraaaaa...jaan membelanjakan wang rakyat dengan sewenang-wenangnya. Macam wang mak bapak lu orang... Adakah kali ini rakyat akan tertipu lagi dengan memangkah/mengundi muka2 hamlau dari parti haramjadah nih....?

Tepuk dada tanya akal..., jangan tanya songkok yang tinggi dari akal... itu bodohnya lebih dari Lembu lagi... memang bodoh dan bangan betul puak2 yang mengundi parti umnoapco nih.... tapi adakah sebodoh mamat ni...???


Percaya kat blogger gila.... bangang nak mampuih... nyahkan mamat ni dalam PRU-13 nanti... sapo undi dio... samo bangang macam dio...

4 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Friday, July 16, 2010 7:50:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Tauke Belum Tahap Cukong ISA.
Gua nak tanya sikit bro ! Lu tauke jualan apa? Oh! Ya gua nak cadang kat lu ,kalau BMW hitam lu mentekedaghah minyak bila lu nak gi Pulau Mutiara , lu boleh pakai gua punya motor kapcai ( gua da beli motor baru semalam) .Jimat Bro! Lu kena berubah mengikut zaman. Gua ikhlas nak tolong lu bro pakai sahaja motor kapcai gua. La ni pun Pak Long dah berubah pakai basikal.

sonduk solaie ado,  Friday, July 16, 2010 10:23:00 AM  

Salam haji

Beli motor pun kira langkah pembaziran juga sebab reganya mahal jadi kita tak mengikut saran Kera jaan supaya jangan membazir.

Saya cadangan beli kasut baru atau selipar baru untuk berjalan kaki ketempat kerja. Langkah ini betul-betul mengikut saranan kera jaan.

Anonymous,  Friday, July 16, 2010 10:24:00 AM  

itu najib kata kurang guna minyak.sebab jaga itu alam.apa kata lu p penang jalan kaki.hahahahahahha...gua pun duk png ma..lu kalo ad keje kosong kasi la sama gua.gua mau cali duit lebih maa..semua sudah naik skalang ni.gaji gua talak naik pun..gua naik minyak ada la. apa pun gua respect itu 1 malaysia ..itu rakyat betul didahulukan..hahahahahahahah

Anonymous,  Friday, July 16, 2010 11:30:00 AM  

takpa.FELDA Kaya lagi.takpa.orang felda tak terjejas pun.alaaaa. 5sen apa kira sangat,,bulan2 felda kasi elaun.

wkhakahakhakaha

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP