IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Anggur Hitam... Berhasil..!!!

>> Monday, July 12, 2010

Off Politik sekejap...., kali ini gua nak war-warkan bahawa pokok Anggur gua dah berbuah... ha..ha..ha..., kat Somalia dan negeri Temasik takda pokok Anggur, jadi lanun2 kat sana jangan jealous dengan gua sebab pokok Anggur gua boleh hidup dan serasi dengan cuaca Malaysia, hasil teknologi dan R&D Dr. Abdul Wahab Arbain.

Ini 2 pohon Anggur yang di ubah dari polybag ke dalam pasu besar pada petang tadi. Semuanya 3 pokok kecuali pasu kecil tu.

Gua sangkakan pokok dalam pasu kecil tu dah mati dua bulan lepas dan gua asingkan tempatnya, sebabnya tinggal batang jer... dan dah kering layu... rupa2nya masih hidup lagi dan menjalar pada pokok parpukari, jadi gua refreshkan kembali dengan menukar tanahnya dan pembajaan, harap2 akan subur semula.


Ini diantara 3 pokok yang berbuah dan di ubah ke dalam pasu besar petang tadi.

Ahaaa.... inilah buah anggur yang baru berputik... insyallah akan terus membesar...

Juga di antara putik anggur dari salah satu pokok tersebut, buat makluman lu orang semua, pohon anggur ini adalah jenis Isabella..., buah awal berwarna hijau... di peringkat pertengahan akan berwarna merah dan apabila masak sepenuhnya akan berubah kepada warna hitam... lepas tu boleh nyamm..nyamm..nyamm..

Alhamdulillah... syukur.. berkat sabar menanti dan menjaga pokok yang amat sensitif dengan cuaca Malaysia... akhirnya berhasil. Walaupun ramai yang kecundang sebelum ini. Kementerian Asas Tani pun tak termampu dan masih gagal lagi dalam projek pembenihan anggur... he..he..he...

Kerajaan Negeri Selangor atau Kerajaan Pakatan Rakyat kalau berminat boleh calling2 gua. Kerajaan Barisan Nasional boleh blah... teknologi ini bertaraf "Classified".. Noh Omar kalau nak formulanya... bayar gua 50juta... baru boleh sembang... kah..kah..kah...

19 IkutSukaLu...::

CodeNameSomaliPirate Monday, July 12, 2010 9:30:00 PM  

Bro!

Kat Selangor dah tak boleh sebab semua tempat dah kena kerok korek pasir!

Tak lama lagi Selangor akan jadi Negeri Pasir 2 Butir la....

Pak Long Monday, July 12, 2010 9:39:00 PM  

Salam Isa,
Hang perturun kat Mak Long hang teknik tanam anggur ni, ubi kayu belakang rumah tak syok la...

Isa Monday, July 12, 2010 9:43:00 PM  

Somali Pirate,

Itu tanah sungai bro..., gua nak cari tanah tempat meletupnya cik aminah...

banyak kosong lagi tu...

Isa Monday, July 12, 2010 9:47:00 PM  

Salam Pak Long,

Pak Long dan Mak Long punya pasai takda masalah...

"tapi dengan satu syarat..." (baca macam dialog pilem P.Ramlee)

Itu Janda Limah berapa umurnya..??? (Hj Jamaludin dah tua... saya muda dan kahaq lagi tuuuu...)

kah..kah..kah...

Biaqpila® Monday, July 12, 2010 9:54:00 PM  

Bro,gambaq pokok parpukari apasal tak selit sekali...kahkahkah

Anonymous,  Monday, July 12, 2010 10:15:00 PM  

piiiiralah lu bro isa..... baru berjaya pindahkan benih pohon dari polybeg ke pasu dah kecoh. kalaupon anggurtu tak lu ubah kedalam pasu, ianya tetap akan berbuah juga!!! lu baru berjaya pindah pohon anggur, apek dah siap pek dan jual pada mak lu lagi buah anggur..... apapon tahniah kerana ada usaha untuk menanam sendiri walaupon hasilnya tak seberapa dan rasanya masam!!!!! dr. wahab tu pernah bagi kat aku benih pohon anggur lebihkurang 20 pokok dan sehingga sekarang tinggal sepokok lagi yang sentiasa berbuah, yang lainnya aku sedekahkan pulak pada jiran dan musuh aku (amno) suruh depa belajar tanam sendiri, jangan asik nak mengicak orang punya aje.....

Anonymous,  Monday, July 12, 2010 10:15:00 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Isa Monday, July 12, 2010 10:20:00 PM  

Biaqpila,

Nanti gua upload gambar pokok parpukari khusus untuk lu... haha..

Isa Monday, July 12, 2010 10:25:00 PM  

Hahaha... masih ada yang bengap dan bangang (Tanpa Nama 10.15pm), lain kali nak komen berapi letak nama... takut, bacul, dayus atau malu..

Gua dah sebut hasil R&D... lu paham tak apa itu R&D...??? Lu punya pokok R&D tahun bila beb..???

Kalau tak paham apa itu R&D, lu baca dulu kat notis komen gua tu...

cucu kwantung Monday, July 12, 2010 10:25:00 PM  

gua jelous tengok pokok anggur tu dah mula berbuah. nanti gua nak borong pokok anggur lak dari Dr. Wahab. Pokok sutera gua kena tunggu lagi 2 bulan baru ada hasil. Pastu gua nak 'challenge' pokok anggur lu. Tungguuuuuu.....!

Isa Monday, July 12, 2010 10:31:00 PM  

cucukwantung,

Takda hal.. bro.. hehehe..

mahaza Monday, July 12, 2010 10:44:00 PM  

sekali tengok aku dok ingat terong berombang masak sambal tumis ikan bilis sedap tu.... rupanya salah pokok daa....

Isa Monday, July 12, 2010 10:48:00 PM  

mahaza,

Dah lama gua tak dengar nama "Terong Berombang"... ha..ha..ha...

hj jamaludin,  Tuesday, July 13, 2010 12:05:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA
Lu siap la bro nanti gua upah Lanun Somali (puak Somalia) dan lanun Chow Yuen Fatt ( puak Temasik) pi rompak lu punya pokok anggur (hitam)dengan buah buahnya termasuk lu punya buah sekali, biar padan lu punya muka biar lu hidup jadi macam parpukari.Bab si Janda Limah lu jangan nak tunjuk jantan lu bro . Gua walaupun da tua tapi masih berlemak macam buah kelapa tua!

Isa Tuesday, July 13, 2010 12:55:00 AM  

hj jamaludin,

Lu ingat lagi tak dialog Abdul Wahub kepada bapak mertuanya Sidek Segaraga sewaktu urusan sign surat perjanjian kahwin/harta jika salah seorang marah...

Gua tak sampai hati nak tulis kat sini bro... hehehe...

Anonymous,  Tuesday, July 13, 2010 4:14:00 AM  

kisar hampas tebu , tabur kat akar tuh, x tahun depan tahun lagi satu manis la buah anggur lu

albanjari Tuesday, July 13, 2010 8:43:00 AM  

salam bro,
tahun depan rumah gua siap sepenuhnya..lu tengok bukan setakat anggor dgn tokeh anggur gua tanam keliling rumah..hahaha..!

Dr. Wahab..hujung tahun wak nak dtg rumah, carik pokok tunas anggur..agak2 berapa nak charge?

Elehhhh..takat terbit 3 butir..riuh sekampung..ehekkk..!!

* gua jeless nihhhh...!!

Anonymous,  Tuesday, July 13, 2010 10:50:00 AM  

Lu takabur la, nanti masam buah dia baru lu tau...ok anyway nanti kalau nak manis, ambil hampas tebu hitam kemudian bakar, jadikan ia sebagai baja tambahan untuk pokok anggur lu, isyallah buatnya akan manis tidak masam.. lets try la...

Lang Tuesday, July 13, 2010 3:40:00 PM  

salam bro...

gua tabik sama lu... lu boleh berjaya tanam pokok inglish kat tanah jawi.. tabik spring toing2...

atas kejayaan lu... gua ingat gua nak jugak kasi cadangan pada kerajaan negeri supaya diberikan geran R&D pd lu bro.. untuk bangunkan kajian tanam pokok ufti...

pokok ni zaman dulu ditanam di keda, kelantan dan terenganu kalau tak silap... pokok ni boleh memberikan keuntungan berlipat ganda...

kalau lu berjaya... rumah lu kena pasang sekurity guard, sekuriti alarm dan sekuriti deposit...

biarkan mereka yg jeles pada lu..

hehehehe....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP