IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Selamatkan Kroni dan Pati..??? Bangang..!!!

>> Tuesday, June 29, 2010



Kementerian Kerja Raya bercadang menyenaraihitam kontraktor yang terlibat dalam projek pembinaan Istana Negara di Jalan Duta jika terbukti mereka tidak membayar gaji kepada pekerja-pekerja asing. Abu Mansor berkata, beliau telah mengarahkan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) untuk menyiasat dakwaan berkenaan.

"Saya bersimpati dengan pekerja asing walaupun masuk haram, tetapi mereka telah diketepikan hak kebajikan. Saya telah minta CIDB pagi tadi supaya segera menyiasat jika kebenaran ini ada dan mengikut data-data dari Kementerian Dalam Negeri".

"Jika benar syarikat-syarikat yang melaksanakan projek ini, walaupun projek ini merupakan projek design and build, maka kementerian tidak akan teragak-agak untuk mencadangkan supaya kontraktor berkenaan disenarai hitam pada masa akan datang," katanya semasa menggulung perbahasan usul Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10)bagi kementerian itu pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Note:


Tapi ini tak salah ke pada undang2 negara? mengambil pekerja tanpa permit? Mana pergi Kementerian Dalam Negeri? Malaysia ni dah tak guna undang2 lagi ke? bila kontraktor kroni guna ramai2 pekerja asing yang masuk secara haram boleh pula? Mereka ni tak merbahaya kepada keselamatan negara ke?

Orang buat kartun dok tunggang langgang korang haramkan kerana berbahaya kepada negara kata korang.

Apa punya bodoh menteri dan undang2 kat malaysia ni...!!!!

Ni apa kejadahnya senarai hitamkan di masa akan datang ni? Kalau masa sekarang tak boleh ke? Dimasa akan datang perkerja tu semua dah jadi arwah dah pon. Di masa akan datang kontraktor ni dah jadi billionaire dah pun. Apa kejadahnya nak senarai hitam? 

Kontraktor ni jugak yang buat stadium kat terengganu tu. Runtuh sampai la nie pun talda apa2 tindakan. Stadium pun tak repair.. Tapi tak kena blacklist pun... Mana badan yang bertanggung jawab untuk menyiasat?

Kenapa kerajaan tidak ambil tindakan pun? Dah la tak diambil tindakan siap bagi projek baru lagi plak tu.. Semua dah kenyang makan rasuah ke? kontraktor ini telah berjaya menaikkan harga istana dari 400 juta ke satu bilion ringgit. Senang2 jer kerajaan bagi topup. Siapa sebenarnya kontraktor ni kepada umno? Ni cerita bangang apa yang korang sajikan pada rakyat ni...?

Betullah kata peguam2 British, bahawa Malaysia ini mengamalkan undang-undang rimba (umnoapco barbaric jungle laws)

(Dalam tahap kebosanan dan menyampah maksima terhadap Kera..jaan dan Menterinya yang bangang tolol dan bahalol... so gua cilok jer.. n3 ni dari blog Bujang Susah, nak maki hamun dah tak larat dah.. sebab puak2 umnoapco melayu yahudi laknatullah ni.. jenis bebal dulu, kini dan selama-lamanya)

3 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Tuesday, June 29, 2010 4:19:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA , orang Turkey kata Mata PENA lebih bahaya dari Nuklear.
Kalau dikamuskan kupasan lu , gua rasa kontraktor yg lu maksudkan tersebut tak bersalah . Stadium / bangunan / siling atau apa saja yg runtuh bukan salah kontraktor . Para kontraktor dan pekerja PATI pun tidak harus dipersalahkan , Para Kontraktor / Pekerja Pati telah mengikuti segala spesifikasi baik dari struktur rekabentuk / bahan mentah mengikuti 100% blue/print atau BQ nya . Malah pihak teknikal JKR/Majlis Perbandaran Setempat/LLN/Alam Sekitar/ SIRIM DLL telah lulus (dah dapat CF ATAU TCF )dan membenarkan bangunan atau stadium diguna pakai.
Jadi sepatutnya kantraktor dan pekerja PATI tidak harus dipersalahkan kalau stadium atau bangunan/siling runtuh selepas dilulus oleh pihak tertentu dari kerajaan.Ingat Bro they follow by book or BQ.
Pekerja PATI pun tak salah untuk bekerja ditempat yg Lu maksudkan kerana mereka boleh masuk ke Malaysia dgn bebas walaupun Negara Malaysia ada PDRM/ATM/IMIGRESEN/Dan berbagai agensi penguatkuasaan . So masuk ke Malaysia dgn BEBAS , Pihak PATI pun boleh BEBAS dapat pekerjaan malah ada yg BEBAS dgn mudah dapat Taraf Penduduk TETAP oleh pihak IMIGRESEN Malaysia.??????????

Anonymous,  Tuesday, June 29, 2010 10:47:00 PM  

betul kontraktor tu memang x bersalah. sebab dia ikut BQ bila buat kerja. yang bersalahnya JKR sebab makan rasuah. luluskan walaupun kerja x ikut spek. kontraktor tu dah betul la.. nak untung lebih mestilah kasi JKR makan rasuah.

yang salahnya kat sini sebenarnya adalah rakyat.. rakyat malaysia yang menyokong umno ni yg bodoh sebenarnya... bodoh nak mampos...!!!!

Anonymous,  Wednesday, June 30, 2010 4:36:00 AM  

mungkin PATI2 ni BEBAS mengundi pada pilihanraya malaysia..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP