IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

P. Ramlee Dah Habaq, Tapi Depa Degil.

>> Monday, June 21, 2010

Antara pelakon dulu2 yang gua minat adalah Ahmad Nisfu, terutama sekali lakonan beliau sebagai seorang Sultan dalam filem Musang Berjangut..., jom kita bersantai dengan cerita sultan tua. layannnnn.....



Al- kisahnya....

Di suatu malam yang dingin, di dalam sebuah bilik peraduan yang besar, di atas katil mewah... seorang Sultan dan permaisurinya yang telah lanjut usia baru masuk tidur.

Sang Sultan telah mula mengantuk tapi permaisurinya terbangkit perasaan ghairah malam itu...

Si permaisuri bersuara, "Dulu-dulu tu... kanda selalu pegang tangan dinda bila kita nak tido.

Sultan dengan separuh sedar, menggenggam tangan permaisurinya, lepas tu mula mengantuk semula.

Beberapa ketika lepas tu, si permaisuri bersuara lagi, "Kemudian tu... kanda selalu cium dinda.

Si Sultan dengan rasa terganggu, mengangkat kepalanya dan menyentuh bibirnya ke pipi lusuh permaisurinya. Lepas tu sambung tido balik.

Selepas beberapa saat, permaisuri bersuara lagi, "Kemudian tu... kanda selalu gigit-gigit leher dinda...

Dengan perasaan marah dan geram, sang sultan melontar selimutnya dan bangun dari katil tu. Permaisuri bertanya, "Kanda nak ke mana tu?"

Dengan marah Sultan menjawab,"Nak gi amik gigi...la ni"

Pengajaran dari kisah ini: Sultan itu pun manusia, hamba Allah SWT juga. Sultan pun akan tua dan mati juga. Bila sudah mati, dikebumikan dalam tanah juga, bukan di lombong emas atau lautan bermutiara. Olih yang demikian, beringat-ingatlah para Sultan dan Raja-Raja Melayu, jangan masa sihat dan berkuasa di atas dunia ini asyik hendak bergaya dan berlagak dengan perabis duit rakyat dan berkelakuan tidak serupa orang.

Sumber dari: Kerajaan Rakyat.

p/s: Kadang2 sikap mereka membuatkan orang menyampah dan meluat... kerana tidak berpaksi di bumi nyata. Bila kita bersuara di katakan kita tidak menghormati Institusi Kesultanan, terutamanya di Malaysia tidak boleh di sentuh lansung, silap haribulan ke dalam lah jawabnya...., sebab banyak sangat kaki bodek dan kaki ampu terutama sekali puak2 hipokrit yahudi umnoapco laknatullah.

Sedangkan kita juga manusia seperti mereka yang lahir telanjang dan di akhirat nanti pun akan dibangkitkan dalam keadaan telanjang juga... apakah mereka tidak pernah sedar akan hakikat itu...??? Itupun jika mereka mengaku sebagai seorang Islam... kerana hanya orang Islam sahaja yang percaya kepada hari Akhirat.

1 IkutSukaLu...::

L1 Monday, June 21, 2010 10:59:00 AM  

SOALAN PER-1 DLM KUBUQ PUN SAMA JUGA NNT..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP