IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Gentel Lada Hitam...

>> Wednesday, June 30, 2010

Semasa gua buat blogwalking tadi, gua terbaca kisah Cikgu Seksi kat sini entah betul ke tidak wapuchitau.... kalau betul masih ada lagi camtu... baguslah... he..he..he..., gua ingatkan zaman gua jer... masa tahun 80an dulu.

Cerita pasal cikgu seksi nih... gua teringat masa zaman gua bergelar pelajar dulu2... sengal gilerrr... tak sangka pulak jadi jugak gua sebagai seorang manusia... kalau di bandingkan dengan perangai zaman sekolah... jauh bezanya, sekarang ni gua dah taubat nasuha.... tak buat kerja2 gila lagi... manusia berubah beb...

Era 80an... gua di tingkatan dua, Sekolah Menengah La Salle Jalan Gasing, Petaling Jaya. Cikgu favourite... Ms. Karen Khoo (kalau tak silap gua nama family dia Khoo, kalau silap lantak kat dia la... ada gua kisah...) dia mengajar subjek yang gua selalu menghilangkan diri... iaitu Maths. Layu jer... mata gua kalau subjek nih... dan dia ni memanjang jer... pakai skirt atas dari paras lutut... so lu orang paham2 jelah...

Maknanya... kalau gua tak sempat menghaibkan diri dari kelas dia, sudah pasti... pemadam, pensil, pembaris.. hinggakan beg gua pun kerap terjatuh ke lantai... dan letih pinggang gua tunduk bangun.. tunduk bangun... mengutip barang2 yang jatuh tu... letih bhai... buat senaman tu...

Hinggalah pada satu hari.. ada sekor malaun di kalangan senior yang dah termengajar benda tak elok kat gua and geng2 gua..., member tu dah ajar satu ayat untuk bagi perempuan basah beb..., syaratnya kena baca sambil gentel lada hitam yang di curi... lu orang dapat bayangkan tak... operasi masuk kedai runcit mencuri lada hitam satu peket.... dan seterusnya.. dan seterusnya... begitulah adanya....

Ringkas cerita... setelah mesyuarat pakatan jahat ahli syura termeterai dan kata putus di capai mangsanya adalah Ms. Karen Khoo..., kena pulak hari nak buat projek tu... budak kelas yang nerd dan kategori perangai baik giler... dalam kelas kitorang, semuanya hairan tengok gua and the gang boleh stay pulak dengan penuh hansem dan bersemangatnya menunggu Ms. Karen Khoo masuk kelas... tiba2 jer... minat gilerrr.. nak belajar Maths... tunggu punya tunggu... akhirnya...

Lima minit terlewat... dan sebaik pelajaran di mulakan.. jari jemari gua dan dua tiga ekor lagi dengan mulut kumat kamit tekun baca sifir 69 bhai...., tak sampai 10 minit beb... kitorang perhatikan gelagat resah gelisah cikgu tu... cakap pun tersekat2.. berdiri pun macam dah tak betul jer...  pelajaran tetap di teruskan...

Dan kitorang pun tetap teguh memberi tumpuan kepada pelajaran yang di ajar oleh beliau... sambil mulut kumat kamit menghafal setiap patah apa yang di ucapkannya.... punyalah handal kepala otak kitorang main hafal jer...beb... budak2 lain alahai... terkial-kial buat nota catitan apa yang cikgu tu ajar... lembab betul kepala otak diorang kan....?

Makin ligat dan pantas Ms. Karen Khoo lecture kat depan... makin ligat kitorang hafal sampai berkerut dahi dan panas jari dok mengentel lada hitam... akhirnya Ms. Karen Khoo duduk di kerusi cikgu... terdiam sambil menungkat dahi... ahhh... kitorang pun cuak jugak... takut lain yang di niatkan lain pulak yang jadi... gua punya niat nak bagi keluar air jer... member2 gua yang lain gua tak pasti la pulak... mungkin ada yang tersalah pasang niat minta benda lain pulak... naya.. beb...

"Excuse me... class..." ... tiba2 Ms. Karen Khoo bangun dan terus berjalan keluar kelas.. tak tahu sebab musababnya..., yang pastinya dia berjalan dengan laju sambil menutup punggung... mata kitorang pun terus terpampan ke arah yang cuba di sorokkan dengan ketawa penuh kegembiraan sambil melambung buku dan segala mak nenek yang ada sebagai tanda meraikan kegembiraan atas kejayaan kitorang semua khatam subjek maths (lagak macam budak2 U... graduate/konvo... kih..kih..kih....) budak2 lain melihat gelagat kitorang dalam keadaan blur dot com....

Tapi... gua cakap dengan lu orang... memang menjadi bro.... basah beb..... mana taknya dekat tujuh orang mengentel lada hitam dengan jurus power masing2.... perghhh... tak sampai 20 minit mengajar lunyai kawan tu di kerjakan...

Sekarang gua dah tak buat kerja nakal tu lagi beb... ayat jampi tu pun gua dah tak tau macam mana bunyinya... gua dah insaf... ha..ha..ha.... kepada Ms. Karen Khoo... ampunkan anak murid mu ini... gua rasa dia pun dah lama ampunkan gua dan berkat ilmu yang di ajarkannya pada gua dulu... gua dah jadi seorang insan yang berguna beb.. kalau ilmu guru tu tak berkat.. mungkin gua sekarang nih kat masih belajar lagi agaknya kat Unibersiti Simpang Renggam kot... kah..kah..kah.... toche..toche.. thank you very much my dearest Ms. Karen Khoo...

(Gua minat subjek Sains... nanti gua ceritakan camna gua and the gang buat ujikaji mencari fakta bahawa payudara itu lembik sebenarnya... ha..ha..ha...)

1 IkutSukaLu...::

Kerajaan Rakyat Thursday, July 01, 2010 9:11:00 AM  

Salaam Bomoh Lada Hitam ..... boleh berniaga ni beb...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP