IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Cerdik Sungguh Si Katak ini...

>> Tuesday, June 22, 2010

Baca apa yang di laporkan oleh MalaysianInsider, berkaitan komen/kenyataan dari Sang Prabu Maharajapati Kepunden Sekeper Si Raja Segala Katak... perghhh.. panjang bebeno nama Raja Katak nih... tergeliat lidah gua nak menyebutnya... ha..ha..ha...

Apa yang di perkatakannya ada yang gua sokong dan ada yang gua sangkal..., walaupun selalunya kepala otak si katak sekor ni lembab dan bangang tapi kali ini gua sokong jugak... apa katanya;

Sehubungan itu, Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas ini berkata Dewan Rakyat juga wajar mengisytiharkan kerusi Batu sebagai “kosong” dan pilihan raya kecil sepatutnya diadakan bagi menghormati peruntukan undang-undang.

“Peruntukan undang-undang mengkehendaki hakim buat keputusan berteraskan kepada undang-undang semata-mata, bukan tujuan mengelakkan pilihan raya kerana itu bukan peranan mengikut doktrin pemisahan kuasa,” kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan menerusi teks SMS.

Kenapa gua sokong...? Sebabnya bagi gua tugas hakim adalah untuk menjalankan/mengadili perbicaraan dan memutuskan hukuman samada bersalah atau tidak. Bukannya membuat sesuatu keputusan dengan melibatkan tugasan pihak lain, dengan alasan untuk mengelakkan PRK.

Samada untuk di adakan atau mengelakkan PRK itu adalah keputusan Dewan Rakyat dan SPR. Hakim buat kerja Hakim jelah... yang mengatal celah kangkang nak campur urusan orang lain buat apa...??? Bangang punya Hakim... atau sengaja nak buat kerja part-time atau dah jadi seperti di sini.

Yang keduanya.., gua sokong apa yang si raja katak katakan;

Ditanya mengenai hasrat hakim mahu mengelakkan pembaziran duit rakyat dan tidak mahu diadakan pilihan raya kecil, Ibrahim menambah, isunya bukan membazir ataupun tidak, sebaliknya asas perundangan perlu dipertahankan.

“Isunya bukan membazir atau tidak... ini isu perundangan,” kata beliau lagi.

Betullah apa yang di perkatakannya, ini soal perundangan... bukannya soal pembaziran...? Apa sangatlah yang di katakan membazir tu... apa selama ini takda pembaziran ke...? Beratus juta billion yang simangkuk2 ayun dari parti haramjadah tu dah songlap dan bazirkan duit rakyat kenapa tak dipersoalkan, kenapa tak nak dakwa...? kenapa buat senyap jer...? Setiap kali Laporan Audit Negara di keluarkan banyak pembaziran yang berlaku... apa sudah jadi dengan semua kes2 itu. Haprak punya persoalan pembaziran konon kalau di adakan PRK..

Kenapa baru sekarang nak concerned pasal pembaziran duit rakyat..., yang sebenarnya bukan soal pembaziran yang menjadi isunya.. tetapi soal kekalahan yang bakal membakar kemaluan Najib dan parti umnoapco yahudi laknatulah tu... mana taknya.. beza undi Parlimen Batu sebanyak 9000 undi... mau tak tersentot dan kecut teloq Najib kedalam... silap haribulan kena angin pasang terus mampus... duit habis kalah lagi ada... itu pasal la... hakim jadi barua buat keputusan kononnya nak mengelakkan PRK... membazir konon... membazir kepala bapak depa...!!!!

Yang gua sangkal seperti di bawah tu..., sebabnya kalau bab melanggar undang2 seperti yang di maksudkan.. gua rasa Tian Chua mungkin buat perlanggaran kecil sahaja.. jika di bandingkan dengan perlanggaran undang2 yang di lakukan oleh puak umnoapco yahudi laknatullah, juga bukan setakat undang2.. malahan perlembagaan negeri dan negara pun puak2 tu langgar semacam jer... tambahan lagi bukan itu sahaja.. malahan derhaka kepada Sultan dan Raja2... Natang Bewok punya puak yahudi nih... termasuklah raja katak nih sekali...
Oleh itu kata Ibrahim, adalah tidak wajar kedudukan Chua yang juga Pengarah Strategi PKR dikaitkan dengan dasar perlu atau tidak pilihan raya kecil kerana beliau merupakan seorang Ahli Parlimen yang turut menggubal undang-undang tetapi melanggar undang-undang dengan mencederakan anggota polis.
Dan ini pendapat peribadi gua pulak... setelah baca sana baca sini dalam isu Tian Chua. Kalau lu orang nak kata gua sengal ke.. apa ke... suka hati lu orang lah... peduli apa gua..., bagi gua.. Tian Chua tak perlulah nak tunggu keputusan Dewan Rakyat, kemukakan rayuan dan pelbagai.

Apa kata kalau Tian Chua letak jer jawatan sebagai Ahli Parlimen Batu dengan alasan menghormati perlembagaan dan berkorban untuk tidak bertanding dalam tempoh 5 tahun akan datang. Ini baru di katakan perjuangan untuk rakyat dan pengorbanan demi rakyat... ha..ha..ha...

Bukannya apa..., biar di adakan PRK dan dengan konfidennya boleh menang besar apatah lagi dengan perkembangan politik sekarang ini yang banyak memihak kepada PR... umnoapco/bn yahudi laknatullah pasti kalah, lagipun imej mereka semakin hancur dengan pelbagai isu yang menentang kehendak rakyat.  

Kalau sebelum ini gua ada mencadangkan supaya di doakan supaya ada YB2 yang mati... supaya ada PRK, kali ini tak mati pun takpa.. tapi kosongkan kerusi... buat PRK dan manfaatnya banyak kepada Rakyat... gua boleh tumpang sekaki buka gerai Char Kwey Tiau... takpun jual kasut "Crock" projek maggi mee pun pasti berlambak beb...

Tetapi sebelum letak jawatan.., Tian Chua cuma perlu senaraikan apakah keperluan bagi penduduk/rakyat dalam Parlimen Batu dan serahkan kepada penduduk untuk membuat permintaan kepada Najib... pergghhh.. pasti lulus beb... sebabnya...

Najib pasti akan berkata... " You help me..., I help you..." muaaakkakahkahkah... amacam ada berani ke...? Atau Najib akan buat peraduan "Jom teka nama Anak Kucing Saya"

Dan kalau nak lagi best... apa kata si Raja Katak ni pun.. kosongkan kerusi Parlimen Pasir Mas... sebab menang pun atas tiket PAS... lu orang agak2... si katak ni ada teloq dan kemaluan tak...???? Pandai suruh orang kosongkan kerusi Parlimen... tapi dia sendiri... macam celaka takda maruah... ha..ha..ha... bangsat punya katak...

3 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Tuesday, June 22, 2010 5:22:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Cedok ulasan BRO ISA "Ini baru di katakan perjuangan untuk rakyat dan pengorbanan demi rakyat... ha..ha..ha..."
What!!!!!!!!!!!!!! letak jawatan ? Berkorban demi rakyat? Lepas itu 5 tahun tak leh bertanding ? Biar betul Lu Bro , Lu ok ke? atau pagi tadi Lu ada salah makan ke? AP Tian Chua da bayar denda, so kita orang sepatut tengok dan lihat gelagat "Kakitangan (Hakim/SPR/SpeakerDewan/Kabinet/Peguam Negara DLL)PM 1 Malaysia , apa wayang atau sandiwara yg diorang nak tipu rakyat Malaysia, terutama Melayu Felda Sg Buaya.

paloibinmulau Tuesday, June 22, 2010 10:00:00 PM  

bro isa,

hahaha lu jgn marah sama gua sbb gua mau cakap lu sengal la bro hahahah. mana tian chua mau letak jawatan sbb pru13 cuma tgl 3 tahun je lagi. nanti kalau pakatan jadi kerajaan tak dapat le tian chua berkhidmat utk rakyat hahahaha. kasian bah sama tian chua sbb pru 14 bru dapt bertanding semula. takkan dia nak melangut ke tengok kawan2 jadi menteri hahahaha

Isa Tuesday, June 22, 2010 10:53:00 PM  

paloibinmulau,

keh..keh..keh... tau tak pa...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP