IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bodohnya BN Memperbodohkan Rakyat...!!!!

>> Wednesday, June 02, 2010

1. Pos Malaysia kerugian ratusan juta ringgit
2. SIME Darby kerugian lebih dari 1 billion ringgit
3. UEM dan lain-lain syraikat tak tau macam mana lagi rugi tapi dok senyap.
Yang dulu-dulu tu... tak payahlah nak sebut lagi betapa teruknya termasuklah MAS... kalau sebut pun buat menyakitkan hati jer... dengan kebodohan pemerintahan Kera...jaan Barisan Najis nih..., Lepas tu..., kita dapat pulak berita kelakar dalam The Star di bawah ni:
RM103bil savings from subsidy reduction - By TEH ENG HOCK;

KUALA LUMPUR: The proposed reduction of Government subsidies will result in savings of RM103bil over five years, says Performance Management and Delivery Unit (Pemandu) chief executive officer Datuk Seri Idris Jala.

Among others, he said, the subsidy rationalisation laboratory proposed that fuel price be increased in mid-2010 by 10 to 15 sen, followed by 10 sen increase every six months until it reaches market price. He said 61% of respondents in a SMS poll agreed that subsidies should be reduced while 66% preferred that it be done over three to five years. Some 200,000 people took part in the poll.
Jadinya mereka ni nak suruh RAKYAT supaya SUBSIDIZE GLC's yang hampir pasti rugi.

Agaknya dah berapa puluh billion duit kita dah subsidize untuk kegagalan GLC? Ratusan Billion...? Ribuan Billion...? (dalam skop ini siapa yang untung dan siapa yang rugi... atau siapa yang semakin kaya dan siapa yang semakin menderita dan tertindas...??? Ketuk kepala lu orang semua... tanya akal...

Puak2 Kera...jaan Barisan Najis nih... buat kelakar agaknya... atau lawak bodoh gilerrr... babi macam kepala otak diorang jugak yang sebijik macam kepala otak babi... yang tabii-nya hanya menyondol sahaja...

Diorang sangka kita ni semua bodoh macam diorang agaknya. Gua pelik macamana boleh rugi sedangkan untuk apa saja operasi GLC biasanya akan pakai:

BRANDED SYSTEMS ( SAP, IBM, SUN )
BRANDED STANDARDS  ( ISO, TUV, EC, ASTM, DIN )
BRANDED CONSULTANTS ( Price Water House, Andersen, Ernst & Young etc )
BRANDED PRODUCTS ( segala jenis BIG INDUSTRY NAMES )
BRANDED SERVICE PROVIDERS ( apa saja lah !!! )
BRANDED HUMAN RESOURCE ( dari segala mak nenek University Dunia )

Patutnya kalau dah pakai BRANDED dan GLOBALLY ACCLAIMED RESOURCES, tak mungkin boleh rugi dan sepatutnya sentiasa buat duit.

Bukankah bila pakai benda BRANDED dan ACCLAIMED, sepatutnya semuanya bertambah lebih efficient, lebih diperhalusi, lebih mantap, lebih jelas dan lebih cepat untuk membuat segala jenis keputusan strategik !!

Oleh kerana setelah berpuluh-puluh billion terhabis dalam kerugian dari GLCs (yang penuh dengan barang branded), gua kira Malaysia sudah hampir buat satu lagi jenis brand baru dunia, iaitu sebagai "BRANDED LOOSERS."

Dah tu... ada hati pulak nak tarik balik subsidi kepada rakyat supaya wang itu boleh digunakan untuk membiayai "BRANDED LOOSERS"

Gua hairan dan menyirap apabila adanya rakyat yang tak complain... lu orang tau tak GLC tu dibentuk dengan duit RAKYAT? Kalau rugi sekalipun BUKANnya "CEO" ataupun "Kera...jaan" yang akan menanggungnya.... tetapi RAKYAT yang akan tanggung..... samada secara direct ataupun tidak.

Dan gua nak bertanya member2 kat alam cyber nih... dan juga mana2 pemimpin parti politik semua khususnya Pakatan Rakyat (itupun kalau terselit baca blog gila gua nih...)

"KENAPA tak complain dan PROTES atas kerugian ini? Dalam Parlimen dah sepasal... bagaimana dengan rakyat yang di luar Parlimen...???? Adakah anda salah seorang seperti dibawah ini...?

1. Seorang ahli UMNO?
2. Salah seorang daripada Executive GLC tersebut.
3. Anda bakal mendapat keuntungan dari kejatuhan GLC tersebut?
4. Anda memang tak bijak?
5. Anda hanya pentingkan diri sendiri?
6. Anda tak tau apa ertinya "kerugian"...?
7. Anda akan sentiasa kaya tak kira orang lain menderita kerana kerugian GLC ni?
8. Anda hanya pentingkan perut anda sahaja...?

Siapakah "ANDA" sebagai rakyat Malaysia... yang berhak mengetahui secara telus atas semua kerugian ini. Dan siapakah yang perlu bertanggung-jawap dan harus meletakkan jawatan atas kecuaian tersebut...????

Haruskah dibiarkan perkara ini berlalu begitu sahaja... dalam istilah "Melayu Mudah Lupa" dan tunggu pula sehingga laporan kerugian untuk tahun hadapan....???? Dan itulah tabiat rakyat Malaysia... dulu, kini dan mungkin selamanya... asyik di perbodohkan oleh Anjing2 Keparat (Korporat) lagi celaka...

So... Tahniah sajalah pada Barisan Najis nih... kerana berjaya memperbodohkan Rakyat selama 50 tahun... !!!

5 IkutSukaLu...::

teratailiar Tuesday, June 01, 2010 11:36:00 PM  

tak pa...
takda subsidi untuk rakyat pun takpa...
demi 40 terkaya Malaysia...
kami sanggup makan pasir...
pergi kerja merangkak pun kami sanggup...
jati diri kami kuat...
kami sanggup berkorban apa sajer...
keranamu Malaysia...
wakaka...

Wake UP! Wednesday, June 02, 2010 12:24:00 AM  

Cina mendahului senarai 10 terkaya di Malaysia dengan 8 orang kerana mereka kerja kuat. Melayu hanya seorang kerana Melayu malas, suka berdengki dengan kejayaan orang dan banyak lagi sikap negatif.

Apostate and tithe.

Ikut Suka Gua,  Wednesday, June 02, 2010 1:14:00 AM  

Dalam bab ekonomi memang aku tidak pandai kerana itu aku tak pernah berjaya dalam perniagaan apa jua yang aku ceburi.

Menjadi satu kemusykilan dalam kepala otak aku berkaitan dengan glc...

Kalau glc ditubuhkan oleh kerajaan BN menggunakan duit rakyat, apakah glc itu masih menjadi hak milik BN jikalau selepas pilihanraya ke13 mereka tidak lagi menjadi kerajaan..?

StraightForward Wednesday, June 02, 2010 8:48:00 AM  

Senang cite macam ni la..Kera BN yg tadbir negara ni bukan macam pemerintah lain..jenis dari keturunan makan duit,bukan makan nasik.keturunan yahudi laknatullah.binatang2 ni takkan peduli rakyat susah..kalau ada rakyat senang skit,muncullah segala jenis cukai yang kononnya negara lain dah implement dan berjaya.tapi tak ambik contoh pulak dengan negara yang berjaya bantu rakyat sampai jumlah rakyat miskin hampir nilai kosong!!aku doa juak2 ni susah mati,tak diterima bumi,terseksa nak mati.yahudi!!tak guna pi suruh depa tobat,yahudi2 ni mana reti tobat sampai kiamat.

Unknown Wednesday, June 02, 2010 2:51:00 PM  

tak bayar cukai marah.bayar cukai bazirkan.grr.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP