IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Attitude Pekerja Melayu.

>> Thursday, June 03, 2010

Apabila gua terbaca kisah pekerja petrol station BHP yang bangang dan bodoh nak mampus di blog Krai Utara. Gua pun terpanggil juga untuk menceritakan kisah pekerja dan kerani Puspakom yang pemalas dan sengal, yang berlaku pada diri gua pagi semalam.

Kisahnya..., pukul 8.00 pagi semalam gua ke Puspakom Padang Jawa untuk buat pemeriksaan kenderaan (Inspections) tukar hak milik kereta isteri gua (dah habis bayar beb... legaaaa...)

Bila sampai giliran gua di kaunter pembayaran, gua dikehendaki mengisi borang maklumat kenderaan dan apabila hendak serahkan borang tersebut, sistem pulak "offline"... ok... gua pun tadak hal.. sebab sudah ada notis pemberitahuan yang memaklumkan bermula 01 June 2010 pihak Puspakom sedang menaik taraf sistem komputer mereka (upgrading system)... gua sabar menanti... hampir satu jam lebih jugak laaa........

Selepas satu jam lebih menunggu... selesai urusan serah borang dan pembayaran, gua pandu kereta ke lorong B5 untuk pemeriksaan, semuanya berjalan lancar dan lulus pemeriksaan. Lepas tu.. sabar menanti surat pengesahan kelulusan pemeriksaan (Borang B5).

Apabila nombor kereta isteri gua di panggil, kerani puspakom menyerahkan surat pengesahan tersebut dan gua pun check satu persatu data dalam surat itu... dan mendapati semua datanya betul kecuali nama isteri gua sudah salah ejaan beb..., gua pun dengan gaya pijak semut pun tak mati... sound kerani tersebut dan minta mereka buat pembetulan. Setelah berlansung adegan tolak menolak salahkan orang itu orang ini... (sesama pekerja puspakom) macam lagu bangau oh bangau la..., Lu orang tau apa dia kata...

"Encik... perlu ke kaunter depan semula dan buat pembetulan dengan kerani yang taipkan data awal"
gua pun sound balik... "apa kejadahnya gua nak jalan satu kilometer untuk buat pembetulan ini, lu orang yang buat silap.. lu orang lah selesaikan..." lepas tu adalah... bertekak2 sikit (tak perlulah gua catatkan bahasa maki hamun gua kat sini, sebab masa tu gua tengah bengang giler...) akhirnya... kerani tu yang kena jalan kaki pergi buat pembetulan... kena tunggu lagi hampir setengah jam... macam cibai jer...

Untuk pengetahuan lu orang, bukan gua sorang jer.. yang terkena. Seorang pelanggan berbangsa cina pun kena jugak... salah taip ejaan nama. Tapi cina tu berjalan ke kaunter depan untuk buat pembetulan... mungkin malas nak cakap banyak agaknya...

Kesimpulannya kat sini, yang gua perhatikan... attitude pekerja melayu kat sini, hanya banyak bercakap dan bergurau senda, usik mengusik... bersembang perkara tak berfaedah daripada memberi tumpuan kepada tugasan mereka, dah tu pulak pemalas dan melepaskan tanggung-jawap mereka kepada pelanggan. Tidak progresif dan aktif lansung...

Bagi mereka... mungkin pelanggan ni seperti bola agaknya... boleh tendang sana sini ikut suka diorang... ha..ha..ha... (ini gua katakan bukan di Puspakom sahaja, ada juga berlaku di organisasi yang lain seperti bank dan jabatan kerajaan) lu sendiri mau ingatlah.... dan jangan beri muka pada pekerja yang berperangai sebegitu, apatah lagi jika perkhidmatan mereka di bayar oleh kita...

6 IkutSukaLu...::

noorafzan.blogspot.com Thursday, June 03, 2010 4:45:00 PM  

tu yang kadang2 malas nak berurusan dengan mereka.
kadang2 buat sakit hati sendiri je.
=(

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o Thursday, June 03, 2010 5:06:00 PM  

system diorng memang cm tu sepangjang tahun asyik of line

Putra IJ80 Thursday, June 03, 2010 5:41:00 PM  

Tak baik ngko tibai Melayu aje.

Semalam Gua pon kene,kat DIGI,

Bila nak byr bill.,jam dah pukul 6-55 malam(senje-balik office).,

Tapi gua ingat tak per .,pasal ada masa lagi setengah jam.,coz kat Kedai DIGI tur ada terpampang tunjuk TUTUP 7.30 malam.

Bila Gua cakap aje nak byr bill.,muka amoy Cina yang mcm lori balak,kata kounter bayaran tutup kul 7.00 .

Yg.best gua pula lupa bawa penyata bil.,maka peluang baik die lah nak tolak mentah mentah rayuan gua.

Tapi Gua X puas hati call member gua kat Head Office DIGI.

Pendekkan kata,smue yg.Amoi muka Lori tur cakap tak betul.

Gua suruh die cari smuer yg.gua mau dan bayar juga w/pon jam dah pukul 7.10.

Tak der apa apa masaalah pon.

Saja saja nak bikin org.susah.

He!itu pengalaman Gua.

Jgn maree.

Unknown Thursday, June 03, 2010 7:03:00 PM  

bro isa,

hahaha lu sengal la. gua tau lu memg jarang berurusan dgn agensi kerajaan. waaa cakap lu sengal sbb lu memg lurus bendul. depa bukan salah eja nama bini lu. depa sengaja eja salah. biasanya bila lu malas mau jalan 1km depa bagi hint lu kana bagi kopi depa mau minum. tapi sbb lu dah maki kow2 punya terus depa hlang haus hahahhaa

gua ada kwan berurusan dgn pejabat tanah yg ambik masa 6bulan baru siap utk keja yg 1 mgu boleh settle. dia mabik alih lepas lawyer dia penat dah belanja kopi sampai kering. kawan gua pulak kdekut mau belanja hahahha memg berbulan2 file dia tak jalan. alasan bodoh yg dibagi mcm lu kena la. no mykad tak terang hahahaha. bukan dia mau kasi terang dia suruh pi balik kaunter pertama.

pesan gua kalau lu kana lagi kes mcm ni lu rakam pakai hp hantar kat macc. macc kalau kes rakyat marhain depa cepat bertindak. kalau kes org besar amno ja depa main wayang.

gondrong.,  Saturday, June 05, 2010 1:08:00 PM  

Bro, lu try tolong ngan kpala agung...
sepantas kilat bhai...

keja yang siap 3 bulan... 3 minit je bhai...

tak caya... tanya presiden cuepac dan sewaktu dengan mereka...

Alam Tuesday, March 29, 2011 1:04:00 PM  

Bulan lepas mak cik saya meninggal, sepututnya lapor di balai polis je, tapi kononna borang habis, kena la pegi Jabatan Pendaftaran, lepas tu Balai Polis balik.

Kat balai tu polis bukan buat apa, dekat 10 orang duduk melepak tengok tv,saya pun buat la muka menghina, meluat tengok makan gaji buta terus bangun masuk dalam.

Hari tu pak cik meninggal, terpaksa ulang alik ke pejabat pandaftaran di s.alam, dan b.polis di subang. Sebabnya polis tu tandatangan di tempat yang salah. JPN tak boleh terima borang tu dan terpaksalah ke subang balik untuk ambik tanda tangan poli bangang tu. Boleh pulak gelak2 dah buat salah.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP