IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ustaz UKK.......

>> Tuesday, May 25, 2010

Yang ini gua terima melalui email, marah betul mamat ni pada sorang Ustaz tu... he..he..he... lu orang bacalah betul2, buatlah penilaian sendiri.... (gua cuma tolong edit ejaan saja, yang lain semuanya original dari email)
 
Ass....kum ustad,

Apa? Beginikah caranya seorang ulamak (ustaz yang al-hafiz lagi plak tu - mai dari Peghelih lagi - yang for sure condong kepada mazhab 'kaum muda' .... jangan 'kaum noda' sudahlah) .... cara dia memberi respon dengan cara jawapan yang sebegitu rupa?

Mungkin semua nak tau apa maksud ..... "......jawapan yang sebegitu rupa"?

Ya lah..  itu Dato' (al ustad al-hafiz) semasa dalam ruang 'Tanyalah Ustaz' di TV9 baru2 ini ada menjawab soklan yang di tanya oleh seorang pemanggil (caller) mengenai media tv sering memaparkan hidangan 'hiburan melampau' kepada penonton.

Apa yang di jawabnya berupa lebih kurang seperti ini (sorry la .... tak dapatlah diberi dalam bentuk 'verbatim' - unless di buat recording (rakaman):

Ada ka.. dia jawab kononnya yang budak kecik (peringkat tadika .... entah cucu dia ke sapa ke) pun boleh memberi komen dimana paparan yang berbentuk negatif (seperti melihat artis2 berpakaian kurang sopan .... menjolok mata) di kaca tv pun dia boleh kutuk dan condemn dengan meng'utter'kan artis itu adalah tidak sopan berpakaian tak senonoh.
 
Jadi, si ustad (yang nak jaga hati media2 kerajaan seperti media tv tu) seolah2 menyarankan secara tidak langsung agar kita sebagai penonton semua mendidik anak2 muda dari peringkat kecil supaya jadi macam contoh yang diberinya (yang sengaja di buat2 direka2nya macam contoh2 hadis2 yang dia selalu dok buat rujukan lah tuh). Ikutlah contoh macam cucunya... iman sejak kecik lagi tidak mudah tergugat... mai pi la artis2 berpakaian dedah ataih ka, belah belakang ka... terkoyak terkangkang ka... ikutlah macam cucu dia (masih kecik.. peringkat kanak2 tadika lagi).... punya la nak aleh pandangan... sampai terpaksa kona kelencong kot lain.
 
Macam tu cara dia pada seringkali dok bagi jawapan dengan alasan2 yang tidak pun menjawab soklan yang di tanya. Kalau gitu tayang pi lah artis2 bertelanjang bogel.. beraksi lucah macam mana sekalipun.. kalau dah iman sesorang tu teguh macam si cucunya (yang dia kasi example tu)..... kira okey lah .... buat pi lah apa pun, tak akan jadi apa punya jika iman penuh di dada.
 
Tapi bila tengok buah dada (payudara) yang terdedah.. terbeliak habih biji2 mata ustad dan para ulamak... patutlah depa macam kasi 'lampu hijau' aje lagaknya. Bangsat punya ustad.

Dia expect semua makbapak lah harus menyediakan 'perisai' untuk melindung dari 'attack' serangan2 dari gejala2 yang didatangi oleh pihak tv. Basketbola punya ustad. Bukan dia nak kasi nasehat kat pihak media tv agar 'put a stop' to those nonsense iaitu gejala2 negatif yang sentiasa dok jadi hidangan 'hiburan2 yang melampau' di kaca tv tu. Bullshit punya ustad. Ustad bullshit...

Sepatutnya sebagai ulamak sebagai ustad, hang wajib kasi nasehat kepada pihak berkenaan agar dihentikan rupa bentuk 'hiburan melampau' seperti yang di jadualkan dalam program2 depa. Prevention is better than cure.. kalau tak paham bahasa omputih.. ni bahasa loghat Peghelih... 'menghalang lebih baik dari mengubat'.
 
Apa yang dipaparkan sebagai apa yang disebut 'hiburan melampau' tu adalah ibarat satu 'wabak' yang mudah merebak membiak.. yang harus di halang.. disekat.. di hindar.. di block... dan diberi NOKTAH sepenuhnya... FULLSTOP.... COMPLETE STOP!

Typical Melayu la... bila terantuk baru nak terngadah.. bila nasi dah jadi bubur. Yang sebaran melalut sumber2 melalui tv menyalur masuk sampai kedalam rumah2, depa sikit pun tak sedaq... buat2 tak nampak... buat tak tau saja. Kan 'prevention is better than cure'.. mencegah (menghalang) lebih baik daripada mengubat (merawat .... bukan meliwat).

Bukannya menghukum pada mereka2 yang jadi pengguna... end-user. Apa???.... balik2 pihak yang jadi penonton pulak dijadikan alasan disabitkan kerana termenonton siri2 'hiburan melampau' yang disajikan oleh pihak media2 tv tu. Bahalol punya ustad. Lagu ni sapa nak respek jenis ustad macam ni?

Cara jawapan yang awak beri seolah2 memberi 'greenlight' untuk media2 tv meneruskan kegiatan menabur segala gejala2 berunsur maksiat dipaparan di kaca tv depa. Mangkuk punya ustad.

Maksudnya dia kira okey..lah tu bagi pihak tv dok tayang hidangan 'hiburan2 melampau'... dan teruskanlah jawabnya yea...? menghidangkan unsur2 negatif di tv tu?

Namun si bahlol badut Peghelih ni tak jawab soklan yang di tanya. Dia kira nak pelepaih diri dia saja. Sambil buat lawak bodoh. Layaq burok kata oghang Peghelih atau 'loyar buruk' kata orang utara.

Jenis ustad ni selalu aku dok kaji balik dengan jawapan2 dia dalam segala hal... bila dia tak tau... tak berani takurt nak jawab.. naik cuak.. naik gementar .. naik gabra... naik gelabah... mulalah dia cari jalan nak kelentong... nak chong... nak auta... temberanglah jawabnya... dalam bentuk lawak purba.. lawk bodoh .... lawak badut .... semua ada ..... untuk pelepaih diri. Banyak kalau aku nak kasi contoh.

Akan diperkasikan contoh2 bersenarai panjang yg lebih terperinci lagi ..... apa yg aku katakan tu nanti.

Ustad ni bukannya buleh pakai sangat. Main kelentong saja lebih. Standard badut sarkas saja.UKK - Ustad Kaki Kelentong...... Perlis mali.
 
anti UKK - jenis ustad kaki kelentong

2 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Tuesday, May 25, 2010 9:06:00 PM  

ahahahahahahahaha..

kesnye camni..ustaz tu pun nak cari makan..kalau kondem media prima..mmg kena blacklist la... ahahahahaha

Kembara Hati Sang Jejaka Tuesday, May 25, 2010 10:42:00 PM  

siapakah ustaz ittew?
ingin juga ku tahu....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP