IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

SPR Dan Undi Pos - Talian Hayat umno/bn

>> Monday, May 17, 2010

Cuba lu orang bayangkan jika undi Pos di mansuhkan, sudah tentu bn mengelabah babi punyear..., itulah salah satu sebab mengapa mereka tetap mempertahankan undi pos. Buatlah desakan macam-mana sekalipun.. mereka bermati-matian tak akan memansuhkannya... kerana undi pos adalah talian hayat mereka untuk terus berkuasa.

Sekiranya puak haramjadah umno dan baruanya iaitu SPR tidak mahu memansuhkan undi pos, kita sebagai rakyat biasa tak boleh buat apa2 pada masa ini, kuasa kita hanya lima tahun sekali sahaja... jadi pergunakan hari tersebut sebaik mungkin supaya tidak menyesal lagi. Tukar kerajaan bermakna semua balaci, barua dan anjing suruhan umno/bn secara automatik akan mampus... jika tidak ini lah hasilnya sekarang ini...

Berbalik pada kisah undi pos, yang selalunya akan berlansung dua atau tiga hari sebelum tarikh hari mengundi bermula. Tetapi mengapa pengiraannya di buat selepas tutup waktu mengundi dan di saat2 akhir pengiraan undi. Ini tidak sepatutnya berlaku dan ianya harus di ubah.


Sepatutnya keputusan undi pos hendaklah di umumkan terlebih dahulu, iaitu sebelum hari mengundi yang sebenar. Biarlah umum mengetahui keputusan jumlah sebenar undi pos dan biarkan keputusan itu tergantung sementara menunggu keputusan rasmi keseluruhan undi di umumkan. Ianya nampak lebih telus dan berwibawa.

Malahan apa yang berlaku sebaliknya, berpunca dari pengiraan saat akhir inilah SPR kelihatan dan terbukti menjadi alat atau barua umno. Dengan membuat pengiraan undi pos sebagai peti undi terakhir untuk di kira... pelbagai kerja jahat dan kotor boleh berlaku... contohnya seperti apa yang terjadi di Sibu dimana sebelum ini SPR mengumumkan 2537 pengundi POS sudah membuang undi di Sibu, sesudah itu pula jumlah undi pos telah bertambah kepada 2809 pula, darimana datangnya perbezaan 272 undi lagi...??? Alasan boleh di reka cipta dan itu kerja orang bangang...

Hanya dua pilihan sahaja bagi SPR sekarang ini setelah di hentam kiri kanan dengan maki hamun dan sumpahan rakyat. Pertama: Mansuhkan undi pos, ini yang utama. Keduanya: buat pengiraan awal dan umumkan keputusannya sebelum hari/tarikh mengundi yang sebenar.

Jika tidak..., memang benar dan terbukti nyata bahawa SPR itu adalah ANJING PELIHARAAN UMNO/BN yang mentekedarah hasil gaji dari wang rakyat, dengan membelot kepada rakyat bermakna semua hasil gaji bulanan adalah wang haram untuk menyara keluarga mereka...

Dan jika alasan pekerja/petugas SPR mereka hanya menurut perintah, itu bukannya satu alasan yang matang, kerana kalau mereka hendak berlaku jujur dan adil dalam melaksanakan amanah dan tanggung-jawab mereka terhadap rakyat/pengundi dengan itu mereka harus sedar bahawa mereka adalah majoriti pekerja/petugas jika hendak di bandingkan dengan Pengerusi SPR yang seekor tu... yang menjadi barua dan anjing ketuanan. Jadi jika mereka mengabaikan arahan Pengerusi SPR.... tidak menjadi kudis walau sedikit pun...

Persoalannya, takan lah majoriti manusia tak boleh hapuskan Anjing yang seekor.... sedihnya kalau jadi melayu yang benggap nih... masih terbelenggu dengan genetik melayu felda lagi... takut untuk bangkit dan berubah...

3 IkutSukaLu...::

baginda® Monday, May 17, 2010 8:29:00 AM  

best ayat tu.... BN maintain bodoh... hahah

S7,  Monday, May 17, 2010 8:37:00 AM  

mmg btul spr tu mmg hanjing..

smalam nampak sgt la nk tipu.

1) knp lmbt sgt nak umum kn kptsn.
2) knp undi pos dikira pada saat akhir

pny lama la nk tunggu. ak pn da tension nak tido pn kn thn.. spr sialan dacing.\

Tahniah Rakyat Sibu. umpan dimakan, ikan tak lekat. lain kali kalau ada pru or prk ambik je duit2 yg ditaburkan 2.. tp jgn la jadi bodoh mcm sesetengah org 2 undi bn.. kt mkn umpan kite pangkah pembangkang ye...

Edyes Monday, May 17, 2010 10:19:00 AM  

bro...

semalam memang kerja giler bro...

DAP lead 3,900 majoriti sebelum 1peti undi dari mana ntah(kawasan BN menang besar) dan juga sebelum undi pos dikira...

buka je peti terakhir, majoriti tinggal 2,590 majoriti sedangkan jumlah undi pos ialah 2,537.

kalau diikutkan, jika semua undi pos jatuh ke BN pun, PR tetap menang di Sibu. Tapi kenapa pengumuman dilambat-lambatkan???

timbul pulak masalah borang 15 tak bersain!! besar beb problem mcm tu... then dengar pulak cerita undi pos boleh bertambah jadi 2,809 (jumlah penuh)... then dengar pulak Timbalan pengerusi SPR berdalih mengenai jumlah sebenar yang keluar mengundi kononnya lebih 60%!!

bro percaya tak, kalau kita leka skit jer, leka skali jer, PASTI BN MENANG PRK Sibu!!

Nasib baik otai2 yang turun kat Sibu tu semua dah cukup pengalaman... dah banyak penipuan BN yang mereka dah lalui, then dapat counter dgn baik!

Alhamdulillah...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP