IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sharizat Yang Sengal...

>> Saturday, May 15, 2010

Ini adalah n3 dari seorang blogger baru, sebagai tanda sokongan gua petik dan publishkan di sini.

BAYI PLKN.
Aku rasa sape yang dok update dengan isu semasa kat malaysia kita ni,mesti korang taw kan pasal isu ni... pasal sorang minah berumur 18 taun, dari Keningau, Sabah. Minah ni melahirkan sorang bayi seberat 2.63 kg...

Yang aku konfiusnya, camna dia boleh terlepas pergi latihan PLKN macam monyet terlepas dari kandang sedangkan sebelum pi latihan PLKN, mesti perut dia memboyot. Memang buat aku musykil bin aneh bila aku baca dia beranak kat tandas PLKN 2.. xkan la kawan2 dia, jurulatih dia, komandan kem 2, mak ayah dia xperasan?? sungguh musykil..

Dan lagi wat aku tertarik bila aku baca tajuk ni..

Shahrizat Bantah Ujian Kehamilan Ke Atas Pelatih PLKN.

Sebab apa perlu dibantah??? ini alasan dia.. kononnya...... :

~ ISU PRIVASI SEBAGAI PERKARA DASAR ~

Apa maksudnya privasi? so..., mungkin beliau anggap bila melakukan pemeriksaan waktu masuk kem PLKN sebagai melanggar hak privasi seseorang.. tapi, bila jadi macam ni, budak pompuan ni yang melahirkan anak dalam tandas sorang2, takda sape untuk jaga, untuk rawat, perlu ke kita pandang privasi sebagai keutamaan???

I think.., no..!!!! kan elok kalau dibuat pemeriksaan kesihatan? boleh semua tahu apa penyakit masing2, dan yang mana layak dapat pengecualian, perlu diberi pengecualian.. nasib baik budak tu.. selamat, kalau budak 2 atau anak dia mati, macam mana? kalau remaja tu.. melahirkan anak waktu buat aktiviti lasak macam mana?? siapa nak bertanggungjawab? ish3....

Kita cukup kerap mendengar kes bayi kena buang.. mungkin punca dia zina.. tapi sebab apa yang nak kena buang bayi tu? bayi tu bersalah ke bila si pelaku zina yang berzina sehingga menghasilkan bayi.. kesian betul la..

Setel lah sudah dengan kes 2.. aku nak tanya pembaca sekalian, sebab ape ek boleh sampai jadi cmni? I mean zina.. ini aku ada cari bahan.. buat renungan..

Antara punca zina sebab kurang tarbiyah diri.., bila zina, dapat anak, jadi pulak kes bunuh.. nak tutup cerita, kena bunuh anak la.. bila bunuh anak, tambah 1 lagi dosa..hmm..

Firman Allah: “Dan janganlah kamu membunuh diri seseorang manusia yang diharamkan oleh Allah membunuhnya kecuali dengan alasan yang benar.” (Surah al-Israa': 33)

Berzina sehingga melahirkan anak tidak sah taraf juga meninggalkan implikasi lain yang bersifat jangka panjang terhadap anak terbabit seperti rosaknya nasab..
nasab-keturunan yang berasaskan pertalian darah yang sah.

“Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat yang membawa kerosakan. ”(Surah Al-Israa': 32)

Individu Islam tidak boleh menolak daripada berpegang teguh kepada ajaran al-Quran dan as-Sunnah. Dengan berpegang ajaran inilah manusia tidak akan terpesong daripada kebenaran atau sesat akidahnya..

Sabda Rasulullah - Sesungguhnya aku telah meninggalkan pada kamu dua perkara yang kamu tidak akan sama sekali sesat selama mana kamu berpegang kepada keduanya, kitab Allah dan sunnah Nabi-Nya.” (Hadis riwayat Al-Imam Al-Hakim) niat aku satu, mengingatkan kalian termasuklah diri ini sendiri tentang zina..

Wallahualam, yang baik datang dari ALLAH, yang buruk dari manusia..

Blognya di sini.

2 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Saturday, May 15, 2010 8:58:00 PM  

sekor senator menteri yang kurang didikan agama walaupun dia kata dia sek agama.dh la nampak rambut.

arus perjuangan Saturday, May 15, 2010 9:01:00 PM  

Belum kena batang hidung dia sendiri lagi

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP