IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sepol Yang Teristimewa... Polis, Gobala, Wee Choo Keong Yang Membosankan.

>> Friday, May 14, 2010

Polis...
Daripada melayan kisah Polis yang menurut perintah "Ketuanan" yang mangkuk ayun sebab menghalang dan bikin kecoh dalam demonstrasi judi siang tadi, yang mana Allah Taala lebih mengetahui perjuangan hamba2nya yang membantah kemungkaran dan hambanya yang menyokong kemungkaran, tunggu jelah "Bala" Allah Taala kepada kaum2 munafik dan kapiaq tu. Termasuklah kepada polis2 yang mengaku beragama Islam yang menjadi barua kepada "Ketuanan".

Gobala...
Dan daripada melayan kisah Gobalakrishnan yang dijatuhkan hukuman denda RM3000, dan kemungkinan adanya PRK Padang Serai, yang mana kisah/lakonan kap lam ya nga nih... (gua tau cerita provokasinya yang membuatkan polis bengang giler dengannya dan memang patut pun dia kena pelupuh waktu itu) gua pun setuju jugak dia kena pelupuh... kalau gua ada pun gua nak tumpang bagi penerajang sepuluh dua puluh kali kat dia biar patah tulang rusuk, nak politik... politik la elok2... jangan la overacting... ni bukan filem tamil... bodoh punya YB... tu ada lagi sekor kat Kapar... nak jer... gua jentik sampai mampus...

Wee Choo Keong.. 
Mangkuk ni pulak..., sememangnya sudah di jangka akan keluar PKR... kerana beliau telah di lihat bersama2 dengan geng2 katak sedang berbincang di Taman Tun Dr. Ismail berdekatan Showroom kereta salah seorang Pemimpin PKR di sana beberapa bulan yang lepas. Tahniah sebab dah keluar....

Daripada melayan 3 kisah gilababi kat atas tu.., lebih baik... layan karangan budak tak habis belajar kat bawah ni... dengan babi-babi peliharaannya..;

Peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR)
Bahasa Malaysia (Karangan)
Masa : 2 jam
Soalan :

Sila ceritakan biodata diri anda dan keluarga. Karangan mestilah tidak kurang 1000 patah perkataan. Selitkan dengan gambar bagi menguatkan hujah dan isi karangan. Ingat, jangan meniru. Allah tak suka. Selamat menjawab. (100 markah)

Tajuk Karangan Saya : ISTIMEWANYA SAYA DI MATA MEREKA.
Saya Saiful Bukhari. Ditakdirkan oleh Allah SWT saya dilahirkan dalam keadaan yang istimewa. Apa yang insan lain tidak ada, tetapi saya ada. Saya boleh menahan berak selama 2 hari, saya juga boleh solat jumaat tanpa mandi junub dengan betul.

Selain daripada itu, saya juga menjadi perbualan sekian warga negara Malaysia (mungkin juga negara luar), samada di kedai makan, di hadapan televisyen, di dalam Dewan Rakyat, dalam ceramah-ceramah parti pembangkang, di dalam kempen2 pilihanraya kecil sehinggalah di dalam laman web sosial facebook.

Lihatlah betapa istimewanya saya di mata mereka. Saya juga merupakan bekas pimpinan pelajar di Uniten, mendapat cgpa yang cukup-cukup 'memberangsangkan', maka tidak hairan jika saya layak memohon pinjaman Mara dengan kelulusannya diperolehi dari Pejabat Timbalan Perdana Menteri (kini dah jadi PM).

Cita-cita saya adalah ingin menjadi seorang Pilot. Saya yakin keputusan cemerlang yang saya perolehi semasa di Uniten melayakkan saya menjadi seorang Pilot. Kamu semua cemburu bukan? Jangan begitu teman-teman.

Rezeki itu datangnya dari Allah. Pohonlah dengan seikhlas hati padanya. Jika keikhlasan itu anda panjatkan kepada Allah Azzawajalla, sudah pasti tanda keimanan itu akan terpapar di raut wajahmu.

Lihat wajah saya. Bukankah anda semua dapat melihatnya? Dahi saya hitam bukan. Itu hasil dari keikhlasan saya kepada Allah SWT. Ameen ya Rob.

Baiklah, ayuh saya perkenalkan kepada anda semua mereka-mereka yang menjadikan saya berjaya sehingga ke tahap ini.

Ini ayah angkat saya (gambar). Ketika saya ditimpa musibah, saat maruah saya di cabul, punggung saya dirobek, kepada beliaulah tempat saya mengadu.

Butir-butir nasihat yang keluar dari bibir merahnya cukup-cukup menenangkan hati saya. Terima kasih Datuk Seri Najib. Rahmat Allah untuk kamu.


Hari Ibu baru sahaja berlalu. Rasanya tidak terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada Datin Seri Rosmah Mansor. Beliau merupakan ibu angkat saya. Seorang yang komited dengan kerja.

Juga merupakan zaujah/ isteri kepada DS Najib. Mereka pasangan bahagia walaupun pelbagai kata nista dilemparkan. DS Najib digelar Mat Monggol, terlibat dengan skandal pembelian kapal selam tak boleh menyelam, skandal pembunuhan Aminah Abdullah aka Altantuya, dan skandal-skandal yang lain. Saya yakin ia fitnah dari pihak yang suka memfitnah.

DS Rosmah pula digelar Bik Mama. Yang lebih teruk lagi diberi gelaran Perempuan Puaka. Ish ish ish. Saya sedih apabila ibu dan ayah angkat saya diperlakukan sedemikian rupa.

DS Rosmah juga difitnah melihat sendiri saat Altantuya diletupkan dengan C4, dituduh queen control, dituduh menghabiskan berjuta wang rakyat ketika membeli belah di luar negara serta lain-lain tuduhan yang tidak berasas.

Alhamdulillah, DS Rosmah tidak melayan gosip-gosip yang dilemparkan ke atas batang tubuh comelnya. Beliau steady, dan layan karaoke.

Ini pula Ayah Angkat saya yang kedua. Sepertimana yang anda sedia maklum, Tan Sri Musa Hasan merupakan ketua polis yang cukup baik. Saat beliau memegang kepimpinan tertinggi PDRM, prestasinya cukup memberangsangkan.

Pandangan masyarakat cukup-cukup tinggi kepada PDRM. Musa Hasan dianggap idola anak muda. Semua bercita-cita ingin menjadi polis. Alhamdulillah. Saya juga menyimpan hasrat menjadi Polis. Ingin berbakti kepada masyarakat.

Namun perjuangan saya belum selesai. Saya akan lawan sehingga ke lubang dubur yang terakhir. Namun dalam kecemerlangan yang dibawa, ada juga bunyi-bunyi yang tidak baik dihamburkan kepada Tan Sri Musa Hasan.

Apalah sangat. Biasa la kes jenayah meningkat, rogol menjadi-jadi, sumbang mahram bermaharajelela, Mat Rempit bertambah setiap hari, buang bayi di merata-rata tempat serta gejala ragut meningkat dengan drastik.

Namun ujian yang cukup dahsyat bagi Tan Sri Musa Hasan ialah dituduh Pro Kerajaan Barisan Nasional, dituduh memalsukan bukti kes DS Anwar Ibrahim yang pertama, dituduh menerima sogokan RM 5 juta bagi melepaskan cukong, dituduh penyebab kematian Aminulrasyid, dituduh anti Pembangkang, dituduh memberi arahan supaya FRU membelasah pembangkang ketika mengadakan demontrasi aman dan pelbagai lagi tuduhan.

Semua ini tidak berasas sama sekali. Ayah angkat saya yang ini cukup warak. Anak Ulamak. Adiknya pun dikenali ramai di dalam bidang lakonan. Kenapa mahu menjatuhkan insan yang cukup-cukup mulia ini? Anda kejam.

Apa-apapun, saya mengucapkan terima kasih kepada TS Musa Hasan kerana sudi melayan panggilan telefon daripada saya ketika saya berada di dalam kesusahan, ketika buntut saya terasa pedih, ketika saya memerlukan keasih sayang seorang bapa.

Dan terima kasih juga kepada DS Najib kerana memperdengarkan kepada saya no telefon Tan Sri Musa Hasan. Saya akan simpan nombor ini sehingga mati. Biar ia menjadi saksi perjuangan ikhlas seorang anak muda dan juga seorang ketua polis negara. Allahuakhbar!


Ini Senator Ezam. Dahulu beliau Ketua AMK. Lantang orangnya apabila berbicara. Hujahnya bernas. Pejuang keadilan. Pejuang kotak. Juga pejuang yang merentas arus menentang gejala rasuah dengan GERAK.

Beliau Abang Angkat saya. Ketika saya masih menahan pedih di bahagian dubur akibat ditusuk senjata 'tajam', beliaulah yang telah memberi nasihat, memberi tips yang berguna, serta memberi kata semangat untuk meneruskan kehidupan sebagai hamba Allah yang beriman
.

Butir-butir bicara beliau cukup-cukup menusuk kalbu. Lagak gaya beliau laksana pejuang Melayu. Inilah wira yang kita nanti-nantikan. Wajah beliau saya sematkan sebaik mungkin di dalam jiwa ini supaya suatu hari nanti saya akan menjadi sepertinya.


Gambar yang terakhir ini tiada kaitan dengan kisah saya. Saya jumpa di Google Cikgu. Nampak comel. Macam saya masa kecil. Saya muat turun la. Karangan bergambar kan. ngeh3
Justeru itu, jika Cikgu tidak memberi markah penuh untuk karangan saya ini, saya akan membuat laporan polis. Cikgu bersubahat dengan individu tertentu membuat ugutan bunuh kepada saya.

Sekiranya Cikgu masih berdegil untuk memberi markah penuh kepada saya, saya akan melaporkan perkara ini kepada DS Najib, DS Rosmah, TS Musa dan juga kepada Senator Ezam. Akhir kata, Selamat hari guru Cikgu. Juga selamat menyambut 13 Mei.

Selanjutnya boleh baca di sini

2 IkutSukaLu...::

baginda® Saturday, May 15, 2010 12:01:00 AM  

istimewa le sesangat mamat tu...

tambah sikit biodata dia tu... saya kuat pitnah orang... sy sembang macam kap lam ya nga..

Pak Long Saturday, May 15, 2010 12:17:00 AM  

Pak Long rasa sampai la cerita berdengung hang ni... hihi...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP