IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Polis... Perkasa...umno.... Hipokrit...!!!!

>> Thursday, May 06, 2010

Bila gua baca kisah orang kayangan di sebelah pantai timur, first impression gua adalah.. aahhhh... peduli apa gua bukannya membabitkan periuk nasi gua, pasal tu gua malas nak sentuh isu istana pantai timur. Walau banyak lagi yang boleh gua pertikaikan di sini berkaitan dengan orang2 kayangan ini semua, tetapi gua tak akan sentuh hal tersebut, kerana gua maklum sesangat dengan mentaliti genetik melayu felda yang masih berkarat, dan akta2 yang melindungi mereka. Tak pasal2 nanti gua jadi second Aduka Taruna... ha..ha..ha.... nama jer... negara demokrasi berpelembagaan tapi mengalahkan undang2 di rimba. Macam sial jer... gua cakap lu.....

Pergolakan yang berlaku, tidak ubah seperti mana2 sejarah yang telah tercatat berkaitan perebutan takhta dan pergaduhan adik beradik, macam cerita cinderella pun ada..., sejarah zaman Rom pun telah membuktikannya dan banyak lagi lah kalau nak di huraikan..., apatah lagi dengan kisah sejarah dari zaman kesultanan melayu dahulu kala..., pasal takhta pun sanggup berbunuhan... bodoh punya manusia... macam la.. takhta tu boleh bawak masuk kubur... ngong tak boleh di ajar.... sengal sepanjang masa....

Gua sangkakan di zaman milennium ini, masing2 dah matang dan perkara sebegini tidak perlu berulang, terbuktilah mereka2 itu tidak belajar dari sejarah. Aaahhh... persetankanlah dengan pergolakkan mereka semua, lagi pun selama ini mereka semua tidak pernah merasai hidup dalam ketakutan, mereka sentiasa diselimuti dengan kesenangan, sikap bermewahan, tak pernah rasa susah senang mencari sumber kewangan dan macam2 lagi, tidak seperti yang dihadapi oleh rakyat marhaen. Sekarang ni... belajar2 lah semua perkara itu....

(Gua minta maaf jika tanggapan dan pemikiran gua berkaitan Raja2 dan Sultan tak sama dengan semua orang, lu orang boleh kutuk apa saja yang lu orang suka terhadap gua, tetapi gua tidaklah sehipokrit si Raja Katak dan para pencacai intitusi di Raja ini, gua berterus terang dan tidak pandai menyembunyikan sesuatu yang gua rasa tidak adil kepada rakyat dan agama dan jangan samakan gua dengan Rais Yatim.. ha..ha..ha..)

Sumber gambar dari Blog Amarah.

Bagi gua... Allah menciptakan manusia semuanya sama taraf, dan Allah juga yang berkuasa untuk mengangkat darjat dan taraf seseorang itu mengikut pilihan dan kekuasaannya. Selain daripada itu hanyalah darjat ciptaan manusia sahaja, yang banyak mengundang keburukan dari kebaikan. Sendiri angkat... sendiri hormat.. sendiri tertindas... sendiri mengeloh... lain tahun angkat lagi... bodohhhh..!!!

Berbalik kepada kisah yang dilaporkan melalui Malaysiakini. Banyak perkara yang boleh dipertikaikan dan dipersoalkan oleh rakyat terhadap Polis, Perjuangan Perkasam dan umno;

1) Kekejaman polis dan kerajaan yang tidak menghormati Raja/Sultan seperti yang mereka terpekik terlolong selama ini.

2) Dimana PERKASA dan Pemuda UMNO yang selama ini juga terpekik terlolong terkinja2 dalam isu mempertahankan kedaulatan institusi Sultan/Raja2. Sekarang ini terserlahlah sifat munafik pelakon2 PERKASA dan Pemuda UMNO dalam mempertahankan kedaulatan Sultan dan Raja. Selama ini PERKASA dan Pemuda UMNO hanya berlakon dan bertindak atas kepentingan mereka semata2 dan bukan atas nama perjuangan yang sebenar-benarnya.

3) Apa yang umno buat selama ini....? Polis di bawah siapa...? Titah Sultan pun mereka boleh langgar...!!! Maknanya Sultan is nothing..... jadi apa perlunya Rukun Negara yang ke 2 iaitu Kesetiaan kepada Raja dan Negara. wuarghhhhhhh..... nangis gua cakap luuuu........

Yang paling dikesali..., betapa hipokritnya si Raja Katak yang kononnya mempertahankan Raja-Raja Melayu, sukacita kiranya gua petik kata2 ucapan Raja Katak seperti dibawah ini, yang gua seludup dari sini.

Apabila gua baca, terasa sengal jer... dengan apa yang katak ni ucapkan, itu pasal sebelum ini gua pernah tulis.. yang mamat katak ini sepatutnya ada bersama2 dengan Tungku Abdul Rahman semasa usaha kow tim kemerdekaan dengan British dulu.... ha..ha..ha... katak... oh... katak.. apasal lu sengal... sesangat...
 13. PERKASA tidak berniat untuk merobah sejarah atau menafikan sejarah. PERKASA tidak akan mengungkit mengapakah pihak penjajah mewujudkan di bumi tercinta ini golongan masyarakat lain, selain peribumi. PERKASA tidak pernah terasa hati dengan tindakan penjajah ini. Inilah kelebihan kita kaum peribumi. Kita bertolak ansur, kita baik hati dan kita tidak berburuk sangka. Tetapi, pantang sekali kaum peribumi dipijak kepalanya. Pantang sekali kaum peribumi dijatuhkan air mukanya. Pantang sekali kaum peribumi diinjak-injak maruahnya. Khususnya orang Melayu dan Agama Islam jangan sekali-kali dipermain-mainkan. Bahasa Melayu jangan disenda-sendakan. Raja-Raja Melayu jangan diperhinakan. Keistimewaan peribumi jangan dipertikaikan.
Jadi dimanakah Mamat Sengal si Raja Katak sekarang ini...? Tidak kah dia... mahu mempertahankan Sultan negerinya sendiri...? Mana pemuda2 perkasa....? Tak nak kah bagi tempoh 48 jam kepada polis untuk membuat permohonan maaf atas kebiadapan mereka terhadap Sultan Kelantan...? Oooohhhh.... tak masyuk dan tiada kepentingan peribadi rupanya.... ha..ha..ha...

Keterlibatan Polis: dari sudut layanan polis terhadap keluarga di raja pulak... gua nampak sama adil dan saksama layanan yang mereka berikan, tiada sikap "double standard" patuh dengan ketegasan mereka menjalankan tugas yang sinonim dengan ayat "hanya menurut perintah" adalah sama seperti layanan mereka kepada rakyat, para penyokong dan pemimpin pembangkang... syabas gua ucapkan.

Cuma gua masih belum nampak atau bertemu lagi... pihak polis memperlakukan sikap yang sama kepada pemimpin dan penyokong "Ketuanan" mereka.

Mungkinkah layanannya berbeza...? Polis... Perkasa...umno.... semuanya cibai dan celaka.... macam sial jer... gua tengok lakonan diorang semua... itu pun masih ada lagi rakyat yang buta mata... buta hati... bila lah... diorang semua nak celik....

13 IkutSukaLu...::

merbok,  Thursday, May 06, 2010 1:47:00 AM  

"pasal takhta pun sanggup berbunuhan... bodoh punya manusia... macam la.. takhta tu boleh bawak masuk kubur... ngong tak boleh di ajar.... sengal sepanjang masa...."

apa la lu bai..dapat takhta maknanya dapat lesen balak, dapat saham dlm syarikat, dapat elaun, dapat beli kereta mewah hidup mewah tak payah kerja penat-penat lu tak caya lu pi la tanya sultan perak sama sultan pahang.

hj jamaludin,  Thursday, May 06, 2010 2:22:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
PDRM maksudnya Polis DiRaja Malaysia .So PDRM masih utuh Rukun Negara yg ke2 iaitu PDRM masih berpegang kepada akurjanji iaitu Kesetiaan kepada Raja dan Negara
UTK maksudnya Unit Tindakan Khas .
UTK ini macam SECRET AGENT(ejen rahsia)hanya terima arahan pihak atasan iaitu PM 1 Malaysia .
PDRM adalah berbeza dengan UTK bro. Dulu semasa rumah DSAI pun UTK boleh pijak sejadah ( tempat alas orang Islam sholat ). Dan seorang dari UTK pun suka suka guna C4 letupkan seorang warga Asing . Gua harap Ahli Parlimen atau ahli dewan rakyat boleh bahas UTK ini dibawah kawalan siapa?

Isa Thursday, May 06, 2010 3:05:00 AM  

merbok,

dapat belasah nurse filiphina... ha..ha..ha...

lu terlupa quote perkara tu... gua kasi ingat jer...

Isa Thursday, May 06, 2010 3:05:00 AM  

ali,

lu caya apa bro... ha..ha..ha...

Isa Thursday, May 06, 2010 3:06:00 AM  

hj jamaludin,

PDRM.. UTK... PRDM... tak sama ke...?

Baru gua tau... hik..hik..hik...

Anonymous,  Thursday, May 06, 2010 9:03:00 AM  

Apalah lu, dulu cakap tak bagi Hj Jamaludin masuk, cakap saja buleh lah

Anonymous,  Thursday, May 06, 2010 10:14:00 AM  

blog ni pun mesti dpt 4 jut nieeee....... warghhhhkahkahkah... geng abdullah ubai nih... munafiqun

Isa Thursday, May 06, 2010 10:51:00 AM  

Tanpa Nama 2 ekoq kat atas nih, memang sah spesis melayu felda karat.

Suka gua la nak release/block sesiapa pun komen, yg lu orang jadi tukang hasut dan pendengki apahal...???

Kenapa..? Dalam Islam tak di ajarkah supaya memaafkan sesama Islam...?

Sekurang2 nya beliau letak juga nama, walau pun siapa Hj. Jamaludin yang sebenarnya. (sesiapa pun bolh guna nickname tu)

Yang lebih parah dan bangang sekali apabila komen dari "Tanpa Nama/Anonymous tidak di alu-alukan di sini"... tetapi dengan jenis muka tak tau malu.. masih komen jugak... ehhmmmm... mak bapak tak bagi nama ke... masih di lahirkan dulu...?

Hashim Thursday, May 06, 2010 11:51:00 AM  

Sabor Bro.....Lu banned aje anon dari masuk lu punya blok. Apa punya species nak buh nama @ nickname pun kecut..belum kena simbah dgn air acid lagi....dah lama aku tak kena air acid ni...yg amat memedihkan mata.

a7x,  Thursday, May 06, 2010 1:25:00 PM  

kalo btoi ar pas bg 4 juta utk jatuhkan pak lah....
aku pun nak.....

baginda® Thursday, May 06, 2010 1:31:00 PM  

perkasa bab sultan selangor depa lah juara... bab sultan kelantan senyap... sebab Presiden katak dah kene buang negeri.. kahkahkah

hussain Wednesday, November 03, 2010 8:37:00 AM  

bro ISA,gua tabik sama lu bro.bukan pasal lu berani guna bahasa yang beruk2 OKU xsuka,gua tabik lu sebab lu cungkil kebenaran,xmacam pencacai UBN,,,,selalu buat kerja yang ALLAH pantang...MULUT MENDUSTAI APA KATA HATI.gua paham bahawa lu tulis apa yg ALLAH suruh pasal lu beserta ngan ALLAH,hanya DIA yg membawa kebenaran,bukan itu sohai punya......

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP