IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Parti Orang Kampung...

>> Sunday, May 02, 2010

Gua tertarik dengan apa yang di tuliskan oleh Pak Bakaq dalam blognya (klik untuk bacaan penuh). Tetapi apakan daya... puak2 PAS ni bukanlah jenis spesis yang boleh di tegur untuk kebaikkan... apatah lagi apabila kenyataan ini dikeluarkan.

Yang Pak Bakaq pulak pi letak tajuk ntah apa2... payah nak sebut... puak2 PAS ni faham ka...? Terutama yang selalu dok komen guna "Tanpa Nama / Anonymous" kepala otak depa tu jenis akal sejengkal saja... lembam, kalau dalam sistem koloni semut, boleh dianggap sebagai "Semut Pekerja" saja lah.. hanya tahu membaca tapi tak tahu nak pikiaq... nawaitu nak pi berperang... layaknya sebagai jentera hadapan untuk bekerja sahaja....


Bagi saya sendiri, memang Malaysia memerlukan pemimpin baru. Oleh kerana pemimpin baru Malaysia itu secara konvensyennya datang dari bangsa Melayu, saya memohon kepada Allah s.w.t. agar ia tidak datang dari Umno yang menjadikan Apco Worldwide sebagai tempat memohon petunjuk.

Jika Umno terus memerintah, lingkup Melayu dan semakin hilanglah Islam dari hidup kita. Hanya si buta perut yang tak nampak sejarah pengkhianatan Umno terhadap orang-orang Melayu dan Islam. Antara lain ialah persempadanan semula kawasan pilihan raya 2003 yang terang-terang mahu menghancurkan bangsa Melayu yang juga umat Islam tetapi akhirnya berpatah balik bagai boomerang menghentam parti itu.

Lihatlah sendiri bagaimana mereka menjerit-jerit kesakitan dan menyalahkan semua pihak kecuali diri mereka sendiri sejak selepas pilihan raya umum 8/3/08.

Terus terang, saya mengharapkan tokoh-tokoh muda yang masih bersih untuk mengambil alih kepimpinan negara ini, asal bukan dari gerombolan Umno atau Barisan Nasional. Malangnya, saya tak nampak seorang pun lebih-lebih lagi dari dari kalangan kepimpinan Pemuda PAS hari ini.

Mudah-mudahan tak nampak tidaklah menjadi satu dosa.

p/s: Gua pun berharap sebegitu juga Pak Bakaq.... supaya tidak menjadi satu dosa.... yeaaalahhh... kalau zaman polis seluar pendek dulu2... orang gelarkan parti PAS sebagai sebuah parti orang kampung jer..... (Mat Sabu jangan marah noooo... gua pinjam ayat parti orang kampung tu... ha..ha..ha...).

2 IkutSukaLu...::

Pak Long Sunday, May 02, 2010 12:10:00 PM  

Tak sombong cuma tak boleh tegur saja...

http://paklongonline.blogspot.com/2010/05/tak-sombong-tapi-tak-boleh-tegur.html

indraputra80 Sunday, May 02, 2010 12:30:00 PM  

"Malangnya, saya tak nampak seorang pun lebih-lebih lagi dari dari kalangan kepimpinan Pemuda PAS hari ini".

Nak nampak mcm mne,yg.di ketengahkan org.tur org tur je.

Yg.lain di ketepikan,atau buat buat tak nampak.

Dulu,Nizar sipe tau die mempunyai bakat besar begitu rupa.

PAS sebenarnya mempunyai ramai pelapis yg.berbakat,

Tapi mereka tak menonjolkan diri,bersesuaian dgn kehendak Agama.

APCO lain lah.,tak der kualiti pon mcm bagus bagus,

Dapat kedudukan,habis di sapunya kiri kanan.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP