IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Dah Rancang Lama Dah.....

>> Tuesday, May 04, 2010

 Lokasi Ceramah: Di suatu tempat dalam daerah Sibu.

Gua sebagai mewakili Kera...jaan Barisan Najis dengan ini menegaskan bahawa peruntukan yang diberikan kepada penduduk Sibu sememangnya "telah lama dirancang" oleh BN, ianya tiada kena mengena dengan PRK pada bulan ini.

Bezanya cuma Kera...jaan BN tidak mengumumkannya kerana tiada PRK, apabila ada PRK baru boleh di umumkan kepada rakyat... jika rakyat mengharapkan Kera..jaan untuk mengumumkan semua peruntukan kepada setiap kawasan amatlah mustahil kerana terlalu banyak kawasan Parlimen dan DUN, letih la... kalau nak umum satu persatu, dan ianya memerlukan belanja yang banyak. Harap rakyat maklum akan kesulitan ini.

Jadi untuk tidak membebankan Kera...jaan dan kewangan, nasihat gua pada lu orang semua... doa-doakan supaya kami YB-YB kawasan lu orang cepat mati... supaya mudah bagi BN untuk mengumumkan peruntukan di kawasan lu orang semua.

Di bawah ini adalah peruntukan awal bagi Sibu, dan banyak lagi yang gua bakal umumkan dalam tempoh terdekat ini. Harap bersabar... kerana kita akan umumkan satu persatu.... (sambil tersenyum bangga)

Hadirin semuanya bertepuk tangan gembira sambil mengunyah gula-gula free BN

Peruntukan kepada Surau:
RM 35 ribu x 10 = RM350,000.00

Peruntukan kepada Sekolah Agama:
RM40 ribu x 8 = RM320,000.00

Peruntukan kepada SRK St Mary:
Geran RM1,000,000 (perghhhh.... Jutaan sahaja....)

p/s:
Kak Mah sempat berbisik pada gua..., katanya "Bukan sebab pilihanraya tau ..." dan Kak Mah juga sempat mencadangkan pada gua satu slogan baru, masih dalam pertimbangan Dacing Karat Senget BN.

Slogannya berbunyi begini... " YB Mati..., Rakyat Sejahtera " .... ha..ha...ha... gua pun kecut perut jugak nih.... dengan slogan tu....

8 IkutSukaLu...::

Pak Long Tuesday, May 04, 2010 12:18:00 PM  

Patut la Pak Long menggigau kak Mah hang main jungkang jungkit semalam ni, rupanya dia ada slogan baru...

Pak Oncu Tuesday, May 04, 2010 12:58:00 PM  

YB Padam,,,,, untung rakyat ,,,, maka doa kan lah agar lebih ramai Wakil Rakyat padam ,,,, hahahhahaha

baginda® Tuesday, May 04, 2010 1:00:00 PM  

Sibu anak emas.. 60poersen cina tu... najib kene buat 60 tokkong hahaha

LanaBulu Tuesday, May 04, 2010 1:26:00 PM  

Makan..kunyah..kulom gula2 selalu nanti rosak gigi..
Statement yg keluaq ..seolah2 rakyat tu really stupid!
Lagu punya leader pun ada kaa..
tapi nak kata pun..
puak2 ni dok pangkah jugak..
tak boleh salahkan depa 100 % sekiranya depa terus menipu rakyat...

noor afzan Tuesday, May 04, 2010 1:58:00 PM  

wooo..
cenggitu ke bro..
kevut gak dengar slogan baru tuh..
tapi betul la..
kalau tak kerana itu, kitapun x tahu projek pe yang dorang rancang tuk rakyat kawasan tu.

UMCO,  Tuesday, May 04, 2010 2:55:00 PM  

hahaha the best slogan ever... hahaha

Lang Wednesday, May 05, 2010 12:46:00 AM  

gua ingat kalau menteri kojoi... lagi byk peruntukan kot... maklum la... najib kan kaya juta-juta... heran gak mana dapat duit nih?

Anonymous,  Sunday, May 09, 2010 5:07:00 PM  

PAK ONCI....
lagi elok kalau dua dua mati...lagi banyk dapat...double trouble la gamaknya....ada berani ka......

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP