IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bila Isteri Minta Cerai....

>> Sunday, May 02, 2010

Satu petang yang hening... aku (Selamat Bin Dol ) duduk berehat2 di depan rumah sambil menghisap rokok jenama Thailand (murah skit) huhuhu.. sementara itu anak aku yang berusia 3 tahun sedang bermain2 di ruangan tengah.

Aku lihat dia tersenyum sorang2, apalah yang dia pikir agaknya, isteriku ? Ada kat dapur nun.. memasak, bahagiakan famili ku ini... isteri ku memang seorang yang cukup rajin memasak, anak ku pulak petah berkata2 menghiburkan kami sekeluarga, alahai..., aku senyum sorang2, bangga memiliki famili ini....
 
Tengah aku dok senyum2 mengelamun tetiba anak aku datang... 'abah.... mak nak ceyai...' Aku tersentap.... mata aku automatik berpinar... rokok tetap maintain kat mulut..
 
Tetiba jer... dia nak minta pepisahan??? Aku ni bukan insan yang lemah, cukup nafkah zahir dan batin kat bini aku tuh....
 
Rumah ni  pun aku beli pakai nama dia... (aku beli je... dia yang bayar.. hehehe...) lepas tu kereta kat depan rumah tu memang aku dah habis bayar pun khas untuk dia (kancil 660 tahun 1999) apa lagi yang kurang....??? dengan panas dan bengang kepala ni aku terjah ke dapur....
 
'YAH, APA KURANG KE... KASIH SAYANG ABE KAT AWOK? APA ABE NI TAK HENSEM LAGI KE....? SAMPAI AWAK NAK MINTA  TUUUUI!!! TERGAMAK AWAK BUAT ABE MACAM NIE.....!!!! '
 
Apa nie bang.... susah sangat ke nak bagi?
 
YAH! AWAK JANGAN CABAR SAYA!
 
Iya.. lah.. kalau berani buat lah...
 
YAAHHHHH.... !!!! AWAK MELAMPAU!!!! Kaki aku dah mengeletar, peluh menitik2, hidung aku dah kembang kempis, kat telinga aku dah terdengar2 lagu Anang.... jari jemari dah sejuk... sanggupkah aku ucapkan perkataan itu....
 
Iyeaaa.. buat lah bang ooiiiiii... saya nak masak gulai ni pergilah ambik serai tu cepat... boboi tak cakap kat awak ke...???
 
HAH SERAI.....????? Bertuah punya anak... pelat....
 
Ceyai = cerai...

Berhati2 dengan bahasa anak anda... Jangan biarkan hidup anda dalam kekeliruan dan berprasangka.... huhuhu....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP