IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ada Yang Kena Sekeh Dengan Gua nih....!!!!

>> Monday, May 24, 2010

Alhamdulillah... gua rasa agak lega sedikit dengan penjelasan dari Mahfuz Omar dan Khalid Samad di Malaysiakini. Sekurang2nya ada juga jawapan dari pihak yang bertanggung-jawab, mana taknya dah hampir dua tahun setengah pentadbiran Kerajaan PR... apa sudah jadi dengan premis Arak dan Judi...???

Beberapa hari yang lepas gua ada siarkan n3 bertajuk "Negeri Pakatan Rakyat Bila Lagi", perghhh... ada yang menghentam kow2 sat.... siap suruh gua ambil wudhuk dan buat solat hajat... siap tuduh gua dah termakan hasutan Ibrahim Ali..., macam2 lah kutukan yang gua terima... ha..ha..ha... dan ada juga yang menyokong, kepada yang menyokong tu... terima kasih gua ucapkan kerana memahami apa yang gua cuba sampaikan.

Pun begitu... gua jenis takda hal punyeaarrr... kerana apa yang gua coretkan dalam blog ini hanyalah luahan peribadi gua dan mahukan yang terbaik dari Kerajaan Pakatan Rakyat, jangan hanya pandai menghentam kerajaan bnApco tetapi dalam masa yang sama sendiri buat seperti apa yang dilakukan oleh BNapco ini tanpa sedar.

Samada kritikan itu positif atau negatif gua belasah jer... kerana gua bukannya menyokong secara membabi buta.... macam puak2 umnobnapco yahudi laknatullah itu dan puak2 PAS yang wala' tak bertempat... tak ketahuan hala... gua adalah gua, seorang rakyat biasa yang berjuang demi agama dan keluarga dan generasi gua.... sedangkan parti politik sebagai wadah perjuangan bergantung kepada pemimpinnya dan pemimpin itu datang dan pergi.... kalau dapat yang elok... Alhamdulillah... kalau dapat yang asyik nak bersetubuh dan berkhlawat dalam gelap.... hampehhhhh....

Teringat gua sewaktu pertemuan tertutup antara blogger dengan Anwar Ibrahim beberapa bulan yang lepas di Lake Garden Club. Gua perhatikan bagaimana Anwar Ibrahim di gasak dengan soalan2 yang betul2 provokasi oleh beberapa blogger, terutamanya dari Blogger Kerajaan Rakyat (Bro. Sofi... gua tabik sama lu...) tetapi mamat Anwar ni... tetap maintain menjawap setiap soalan dengan cool and relax...(perkara ini di akui sendiri oleh Anwar Ibrahim dalam blognya, lu orang cari sendiri lah...), tak seperti Najib Nazak... yang akan jawap "I'm not going to talk about that"... apabila di tanya oleh reporter... macam celaka jer....

Baiklah... berbalik kepada nawaitu asal n3 ini..., sebenarnya gua nak penerajang si Ibrahim Ali sebabnya dia sebagai ahli parlimen sepatutnya arif berkaitan enakmen dan akta kerajaan persekutuan dan negeri (klik link n3 yang gua sebutkan di atas).

Berdasarkan kenyataan beliau maka lahirlah n3 tersebut. Dan cabaran gua kepada Kerajaan Negeri Pakatan tetap sama dan gua tak akan tarik balik. Di sebalik itu juga gua ada menyebutkan perkataan "Jika" apa yang diperkatakan oleh si Raja Katak itu benar.

Apabila gua terbaca di blog ini, yang padat dengan akta Persekutuan dan Negeri, barulah gua faham bahawa Ibrahim Ali ini sebenarnya Ahli Parlimen yang mempunyai kepala otak Babi satu sen pun tak boleh pakai, sebab terlalu banyak makan Bak Kut Teh...celaka haramjadah punya manusia. Kecik2 tak nak mampus dah tua bangka menyusahkan gua... binatang punya katak... ehhh... memang binatang pun...

Kepada Khir Toyo pula yang mencabar Kerajaan PR supaya menutup premis dan menarik balik 4500 lesen judi..., ini lagi sekoq bangsat kat negeri Selangor ni... apakah dia ni pekak dan buta kayu... kesemua jumlah yang dia sebutkan itu adalah hasil kerja tangan dia sendiri... sekarang ni.. dia sendiri yang melalak macam anjing jantan tak dapat seks bertahun.... bodoh punya toyol...

Seperti yang Mahfuz katakan.., premis judi yang banyak di negeri Pakatan Rakyat, termasuk di Selangor, adalah 'najis' peninggalan Umno sewaktu mentadbir negeri-negeri berkenaan.

Dan seperti yang gua tegaskan, gua tetap optimis dalam mendesak supaya Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat dapat mengurangkan atau menghapuskan terus premis dan lesen judi yang sedia ada, caranya dengan tidak memperbaharui permohonan lesen tersebut.

Gua yakin Kerajaan Pakatan Rakyat boleh membuktikan kepada Rakyat dan khususnya kepada Kera...jaan BNapco dengan tanpa Judi dan Arak sesebuah kerajaan itu dapat di bangunkan, berkuasa dan berdaya maju.

Lawan tetap Lawan....!!!!

4 IkutSukaLu...::

bung,  Monday, May 24, 2010 10:20:00 PM  

benda tu bukannya tak boleh fikir

kau tu je yg lembab

pas wala membuta tuli konon

dah kau tu sndiri otak sempit lagi mau salahkan org

ISA Monday, May 24, 2010 10:25:00 PM  

bung,

Adakah ini spesis "bung" moktar.. ha..ha..ha...

patut laaa.....

KASIHCIKGU Monday, May 24, 2010 10:51:00 PM  

bang toyo ni pun satu selalu cabar mencabar macam ejam dulu. dari dalam PKR, masuk UMNO asyik cabarrrrrrrrrr saja.

Anonymous,  Monday, May 24, 2010 11:21:00 PM  

begitula cara orang UmNgok menjawab soalan.. bukan pandai pun yang tahu mencabar orang. telur tak ade.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP