IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ada Yang Kena Pelempang Dengan Gua nih...!!!!

>> Saturday, May 22, 2010

Wooiii... dah dua tiga hari ini heboh sangat dengan cerita "Abuya" hidup lagi..., ghaib lah.. itulah inilah... ntah apa2 jer.... punya mengarut marut... cibai betul makhluk yang bawak cerita sial nih....

Apa mangkuk2 yang menjaja cerita tu tak belajar agama ke apa..., kalau dah mati tu mati jelah... selesai urusan jenazah dan kebumikan... tamat.

Ni dok kecoh hidup lagi... kalau yang dah mati dan hidup kembali... itu bukan manusia maaa... itu Hantu Raya...Jembalang Tanah... suku sakat Syaitan Iblis... apa punya baghal... belajar agama tinggi2 akal letak kat tumit kaki... macam umnobnapco yahudi laknatullah...

JHEAINS siap nak pantau kubur "Abuya", KDN yang sepatutnya jaga kepentingan awam dan negara.. kena waspada jaga hantu pulak dah, ngo-ngo... semuanya jadi busybody nak pantau dan membendung amalan khurafat dan menyesatkan akudah nih... semuanya jadi kecoh... paling sedih TPM pun ikut jadi benggong macam puak2 yang dah sememangnya bangang dengan cerita bodoh nih...

Yang akhbar pencacai pulak seronok mengambil kesempatan mengadu domba menghangatkan spekulasi..., tujuan pencacai sampah umnobnapco ni tak lain tak bukan kerana nak tutup cerita pasal lesen judi..., yang akhbar tabloid pulak.. nak melariskan jualan... cari makan beb.... habis semuanya jadi celaka mengelirukan rakyat dengan cerita2 tahyol... bodoh nak mampus.

Jikalau setakat cerita sekadar simbolik untuk mengembalikan semangat yang hilang akibat kematian idola mereka... itu lain hal, seperti yang di laporkan oleh anak beliau di sini.

Tapi kalau dah melalut masuk bab tahyol... itu dah lebihhhh... weiii... lu orang tolong panggilkan siapa balu "Abuya" yang bernama Hatijaa tu meh sini... gua nak sekolahkan dia lagi sekali..., atau gua nak suruh dia buktikan kalau "Abuya" yang dah di kebumikan masih hidup... tolong panggilkan "Abuya" mai duduk depan gua..., biar gua pelempang dua tiga das... suruh dia masuk balik dalam kubur tu... apa punya bangang bin sengal daaaa....

Sudah2 lah... jangan di sogok pemikiran rakyat dengan cerita tahyol mahyol nih... ini abad ke 21... beb..., bukan tahun 60an lagi.... puak yahudi suka laaa... dengan cara pemikiran rakyat tahun 60an nih... senang nak di perbodohkan... hisss.... buta kayu sungguh orang2 melayu jenis mentaliti Felda nih...

Pemikiran masih kolot dan kuno sama dengan puak2 umnobnapco... yang kononnya mengikut sejarah... Hang Tuah tak mati.. tetapi ghaib.... pundek punya cerita sejarah... Nabi Muhammad SAW yang Mulia dan Kekasih Allah itu pun Wafat (mati)... inikan pula manusia biasa macam lu orang... macam gua... apa darjat lu orang di sisi Allah...???

Hanya Allah yang tahu... dan tuan punya diri yang merasai... tapi kalau setakat darjat pemberi kelulusan lesen judi tu..., dan makhluk2 yang bersubahat tanpa bersuara dan menentang hukum yang MAHA ESA... kat dunia pun kita dah boleh tau darjat diorang tu semua... tak payah tunggu Akhirat.. ha...ha..ha....

Kalau nak sembang pasal darjat kurniaan Sultan/Raja2... baik tak payah... tak boleh selamatkan lu di akhirat kelak... bingai sungguh... spesis manusia yang di anugerahkan akal tapi letak kat tumit kaki.... macam puak2 umnobnapco yahudi laknatullh jugak....

p/s: Ada orang tanya gua... weii... Isa.. lu takda contoh lain ke...? Asyik2 umnobnapco yahudi laknatullah...!!!! Jawapan gua; habis tu... dah itu jer... contoh manusia yang paling jahat, paling hipokrit dalam segala urusan termasuk bangsa dan agama, kaki putar belit, golongan puak2 yang berani menentang hukum perintah Allah...

So... lu orang pulak tolong bagitau gua... adakah contoh yang paling terbaik daripada puak2 jahanam tu... binatang pun tak sehina puak2 tu... tau takkk???

11 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Saturday, May 22, 2010 10:43:00 PM  

wooo aku baru2 ni gi ngacau blog puteri umno..sapa ntah..penembak tepat punya posting dia tampal kat blog dia...bukan main puji la si abuya ni dok bersyarah..tak de carut marut maki hamun macam PAS la..tergelak aku...dah dilabel sesat al-arqam ni leh puji lak..setakat tak maki hamun..dah tu dia tampal lagi..yang si zul belalang(nordin) tu dulu geng baik ngn al-arqam....tak paham aku..dak2 umno ni mncirit pasal abuya...ehehehehe..

iamzulfadli Saturday, May 22, 2010 10:46:00 PM  

Gua syak, zombie ar bro...

http://ohserius.blogspot.com

sparqzx,  Saturday, May 22, 2010 11:18:00 PM  

Kenapa la standard mentaliti melayu ni masih kat takuk lama?

Nak kata blajar agama, dari kecik lagi dah blajar dah... bila dah besar sambung ke oveseas lagi...

tapi bila kena bab2 tahyol mahyol ni, pemikiran jadi keliru/kecamuk ke atau ..... kesian sungguh kat puak2 ni...

Apa dlm kepala otak dia org ni?

sheikh teluk intan Sunday, May 23, 2010 12:10:00 AM  

Salam Sahabatku Isa,

Lama tak komen kat sini. Gua dulu ahli Darul Arqam agak lama sehingga lambat sambung belajar kat U.

Cerita karut marut Ashaari Muhammad mengenai kehebatannya sengaja ditonjolkan supaya pengikut samiq'na wa atuq'na. Not more than that.

Tapi bila gua dah banyak belajar agama dari tok guru yang bukan Darul Arqam, gua berhujah tentang beberapa 'kesesatan' faham puak ini, gua dipecat. Gua tumpu pada Pas.

Mengenai Umno...memang parti itu parti laknat. Tak perlu bukti berguni. Yang melahirkan UMNO adalah penjajah Inggeris. Gagasan Malayan Union adalah perancangan Inggeris untuk memberi jalan bagi kelahiran parti haram jadah bernama UMNO.

Sesungguhnya UMNO parti laknat dunia dan akhirat.

Bushmaster Sunday, May 23, 2010 12:36:00 AM  

penampar tak jadi apa.. tangkap sula bontot dia macam anuar buat kat saiful tu...hahahahaha

bestoneoffour Sunday, May 23, 2010 1:49:00 AM  

salam Bro...

Terkedip-kedip mata gua baca lu punya posting yang ini. Gua gerenti "Abuya" tak berani nak ngadap lu punya. Pertamanya kerana takut kena pelempang lu dan yang kedua kerana dia sah dah meninggal dunia...Al-fatihah.

Surat khabar pencacai ni dah tak dak idea macamana nak tackle balik hati melayu supaya berpaut kembali pada umnogok, so..depa sensasikanlah mana yang patut. Kan ke puak2 depa ni jenis yang suka mengambil kesempatan dari mereka yang bermasalah...

Last...Tolong sampaikan salam gua pada sheikh teluk intan.

hj jamaludin,  Sunday, May 23, 2010 2:48:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Gua suka komen lu ini;
"Apa mangkuk2 yang menjaja cerita tu tak belajar agama ke apa..., kalau dah mati tu mati jelah... selesai urusan jenazah dan kebumikan... tamat."
Zaman kanak2 gua mengaji ustaz gua ada berkata,Semua orang akan merasai mati. Maksud mati ialah nyawa/roh akan berpisah dengan jasad. Jasad akan di tanam di dalam perut bumi dan menjadi makanan ulat dan spesisnya tapi nyawa/roh akan berada di bumi selama 7 hari(diberi izin melawat rumah lamanya dan lihat isteri/anak2nya apa mereka buat), lepas tu nyawa/roh akan di angkat/tepatkan di alam roh kalau semua urusan clear . Selepas 7 hari roh roh jika tak boleh masuk kealam roh akan tergantung di bumi ini menjadi roh sesat dan berkeliaran di bumi dan menjadi Hantu (kalau seseorang itu boleh nampak hantu dia adik beradik hantu), Nauzubilah .Tapi Nabi ISA (bukan BRO ISA ya)tak mati di angkat oleh Allah SWT disimpan kesuatu tempat yg hanya Allah SWT sahaja yg tahu . Takkan ROH ABUYA tak ada paspot dan tak lepas pemeriksaan imigresen di ALAM ROH .Aiiyoo ini kes berat ni takkan dulu ABUYA lahir kat dunia diorang tak buat paspot untuk ABUYA.Kesian ABUYA!

Reformis Jalanan Sunday, May 23, 2010 6:43:00 AM  

Salam Bro ISA,


Bak kata Aduka Taruna,

"dah mampos tu buat cara mampos la,"

hehehe

Anonymous,  Sunday, May 23, 2010 8:11:00 AM  

Tula org dok bising Anwar tak liwat.Dah liwat dah liwatla.Ape susah barang sedap wei.

omaq,  Sunday, May 23, 2010 1:04:00 PM  

wei tanpa nama...lu nih memang kaki juboq la....tau je benda tu sedap....hahaha...aku nak temuntah le...lubang kumbahan tur...ada taik dalam, boleh lak dia kata sedap....sure konet tanpa nama ni kotor yaamat....ade kuman NICOLY....hahaha.....tanpa nama kaki juboq.....

Anonymous,  Sunday, May 23, 2010 5:58:00 PM  

lek a bro..si nuar tu dua alam.Ape lu peduli.Gua tahu lu normal.Gua gay nak wat camne.Gua pun bleh undi tau..auuuuwwww.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP