IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Umno Gelisah Dengan TGNA.

>> Friday, April 23, 2010

JAIS Larang MB Kelantan, Tuan Guru Nik Aziz Berceramah Atau Kuliah Maghrib Dalam Masjid Dan Surau Di Sekitar Kawasan Hulu Selangor !!

SHAH ALAM 23 April [2.33 pm] - Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menegaskan tidak akan membenarkan mana-mana pihak termasuk Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (foto) untuk menyampaikan ceramah atau kuliah Maghrib di mana-mana masjid dan surau di Hulu Selangor. 

Pengarahnya, Datuk Muhammed Khusrin Munawi berkata, arahan itu dikeluarkan sebagai menjunjung titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang melarang pengunaan masjid oleh individu-individu berkepentingan politik menggunakan institusi umat Islam itu untuk tujuan berkenaan sebelum ini.

[Inilah dia bukti jelas betapa takutnya puak-puak UMNO BN kepada kelibat tokoh ulamak seperti Tuan Guru Nik Abd Aziz ini. Maka lahirlah "syaitan-syaitan bisu" yang cuba untuk menghalang kebenaran dan Islam itu disampaikan kepada rakyat. Atas alasan ia adalah arahan pihak istana, walhal umum mengetahui bahawanya skrip yang dibacakan oleh Sultan itu adalah disediakan oleh mereka sendiri. Maka itulah mereka sewenang-wenang mahu menggunakan kuasa raja untuk menghalalkan segala cara jahat yang dilakukan oleh puak-puak mereka selama ini - PahangDaily]



Lebih baik dengar lagu Ahmad Jais (Gelisah) lagi best... skrip lirik entah sapa yang tulis, yang pasti bukannya umno/bn yang tulis.

6 IkutSukaLu...::

AzamDin Friday, April 23, 2010 3:55:00 PM  

ahahahahaha baru aku nak nyanyi lagu gelisah kat ruangan komen ni..dah letak video.. bagus la bro .. ahahahahahaa

gelak besau aku.. ahahaha

saye Friday, April 23, 2010 4:08:00 PM  

JAIS? aduhai apela nak jadi dengan negeri pakatan rakyat aku ni, kera jaan dalam kerajaan. dah 2 tahun dah takkan takleh ubah sket2. kalau sket2 seminggu- dua tahun dah boleh amik JAIS tu.

Anonymous,  Friday, April 23, 2010 4:41:00 PM  

ALJUBURI

Hah elok la tu, wali trompah tu pon da tua , kena la kurang2 kan membawa fitnah dan memecah belahkan orang isle,lagi pon selesaikan la masalah kat Kelantan seperti yg di dakwa oleh Kickdefella, kalo kick bohong saman la atau ambil tindakan undang2 , jgn bila ditanya syik tak tau jer pastu ada hati plak nak kempen kat negeri org.

hj jamaludin,  Friday, April 23, 2010 4:43:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Ya lah gua pun da fed up dengan larangan macam ni . Sikit Sikit Sultan tak bagi . Ada MB Selangor dari pakatan Rakyat pun bebal dan penakut , pi la tanya dengan Sultan Selangor Sharafuddin Idris Shah betul ke TG Nik Aziz di larang berceramah/berkhuliah agama kat Masjid/Surau ? Atau sesekali TG Nik Aziz buat gempar pergi kat JAIS atau Mais untuk dapatkan " Sijil Tauliah " .

baginda® Friday, April 23, 2010 6:12:00 PM  

cuba try mintak harussanasini ceramah sure kasik boleh punye... permintaan sultan Jais kate nnt... kahkahkah

Anonymous,  Friday, April 23, 2010 10:31:00 PM  

salam bro ISA,
kalau nak ikut sunnah la, nabi saw sentiasa berceramah dan berkhutbah dimasjidkan,
ape kata kalau sultan2 pulak turun berkhutbah dan berceramah disurau2 atau masjid2 diseluruh negeri jajahannya sebab sultan tidak berpihak mana2 parti politik.
memang kenalah pada tempatnya sebab sultan kan sebagai penaung agama islam bagi setiap negeri dimalaysia.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP