IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sarapan Pagi Seorang Menteri Besar.

>> Wednesday, April 14, 2010

----- Original Message -----

Mana nak cari MB macam ni..., Uniform... tetap pakai.

SARAPAN PAGI SEORANG MENTERI BESAR.
 

Sewaktu kami sekeluarga berkunjung ke Kota Bharu Kelantan pada cuti sekolah bulan lepas, kami sekeluarga sarapan pagi di gerai berhampiran hotel penginapan. Kami sekeluarga terkejut dan rasa terharu bila kami dapati MB Kelantan tengah sarapan pagi di gerai tersebut berseorangan tanpa pengawal peribadi dan pegawai kerajaan Kelantan.

Malah beliau terlebih dahulu menegur dan memberi salam kepada kami sekeluarga serta mengajak kami sekeluarga makan bersama-sama dimeja beliau sambil berborak bertanyakan dari mana, bagaimana perasaan kami bila berada di Kelantan dan banyak lagi.

Ketika berborak, beliau tiada sedikit pun menyentuh soal politik atau cerita perkembangan terkini di Negeri kami (Negeri 9). Malah beliau berterima kasih kepada kami kerana sudi datang dan lihat sendiri keadaan di Kelantan daripada membaca di akhbar atau melihat di TV.

Malah kami sekeluarga rasa lebih terharu bila beliau bayar kami sekeluarga makan pada pagi itu. 

*MB Negeri saya sendiri pun susah nak jumpa kecuali ada majlis rasmi yang ada publisiti sahaja.

Beliau kini berada di Madinah/Mekah, menunaikan Umrah.
Semoga sentiasa berada dalam Lindungan dan Rahmat Allah SWT. 

Entry di atas gua up-kan dari email yang di terima, satu penghormatan daripada insan yang bertuah kerana dapat bertemu dengan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat secara tidak sengaja semasa lawatan beliau sekeluarga ke Negeri Kelantan.

Dan mungkinkah kita akan bertemu dengan Menteri Besar negeri2 yang lain dalam keadaan begini...? Terutamanya Menteri Besar dari kalangan Barisan Nasional...? 

Jika ada sebarang keraguan, alamat email beliau ada disertakan di awal entry ini.

1 IkutSukaLu...::

Loyar Baru,  Wednesday, April 14, 2010 11:31:00 PM  

Sojuk hati den tengok idola den ni . Bukan macam Montori Bosar den . Nak jumpo kek Wisma Nogori ngalah nak jumpo Yam Tuan . Kalau org godang , dio sambut macam sambut PM . Kalau org kocik , sebolah mato pun tak pandang . Elok sikit cigku Isa maso jadi MB . Ado jugak jumpo walaupun kono tunggu lamo .

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP