IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pro dan Kontranya Hulu Selangor.

>> Monday, April 26, 2010

hj jamaludin berkata...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim.

PKR sudah mati di Hulu Selangor bukan KOTA DAMANSARA. Di Bumi Allah ini, manusia sekarang perlu duit untuk hidup bukan air free untuk hidup.

Ada peneroka tunggu 15 tahun untuk mendapat wang Pampasan . Menteri Besar Selangor lembab dan bodoh nak mampus hanya sekadar janji dalam tempuh 3 bulan kepada Pemaju (milik kroni UMNOBN APCO) untuk membangunkan tanah yang terbiar .Kalau gagal juga selepas tiga bulan kerajaan negeri Selangor akan bertindak (nak pilihan raya baru nak cakap, sudah 2 tahun beb kenapa baru sekarang?).

Poooodah....

PM 1 Malaysia APCO dalam satu hari sahaja RM1000.00 Cash dan Bank draf RM49,000.00 kalau BN menang. So...,  tolong pikir nak tunggu 3 bulan atau menangkan BN , esok dapat duit RM 49,000.00.

Comfirmed besok peneroka boleh cash kan bank draf RM49,000.00 selama ini yang tertunggak selama 15 tahun. Tidak rugi kerajaaan PM 1 Malaysia mengajikan Yahudi Israel APCO untuk membantu pentakbiran Malaysia.

So buat MB Selangor tolong belajar dari kebodohan jangan asyik nak bagi free air je! Zaman sekarang orang tak nak benda free, orang nak duit. Paham tak orang nak duit... bukan air free. Air free tak boleh menyekolahkan anak, air free tak boleh repair rumah, air free tak boleh membersihkan longkang tersumbat. Air free tak boleh pergi Haji. Orang FELDA.. FELCRA dapat wang Rm1000.00 + RM 49,000.00 sudah boleh bergelar " Aku Kaya , Aku Kaya , Aku Kaya " Hidup BN HIDUP MIC Hidup APCO.

Kalau memperjuangkan mendiang KUGAN tak mungkin akan dapat RM1000.00 + RM 49,000.00. Kalau memperjuangkan mendiang TB Hock tak mungkin akan dapat RM 1000.00 + RM 49,000.00 dan dapat RM3 JUTA untuk sekolah CINA di Hulu Selangor. Suruh je MB Selangor letak jawatan.

Fikir sejenak kalau pilih BN sudah tentu Ahli Parlimen akan dapat peruntukkan wang kalau pilih Pakatan Rakyat sudah tentu tidak akan dapat wang peruntukkan dari kerajaan PM 1Malaysia, 1 Israel mana yang you all pilih...???

p/s: Di atas tu adalah luahan dari Haji Jamaludin (seorang pengomen setia blog ini), yang gua rasakan ada pro and contra kepada pengundi Hulu Selangor siang tadi, khususnya menjadi cambahan fikiran kepada kepimpinan Pakatan Rakyat dan secara amnya kepada kita semua. Fikir-fikirkanlah....

Terima kasih kepada Haji Jamaludin atas sumbangan komen beliau.

10 IkutSukaLu...::

merbok,  Monday, April 26, 2010 12:27:00 AM  

tak kisah laa duit ka, ayaq free ka apa ka yg penting kita semua dah usaha. orang felda dah bersuara!! untuk MB selangor rajin-rajin laa pi jengok org felda nu.

jadikan kelemahan kempen PRK ni untuk kerja lebih kuat. yg penting jgn putuih asa. insyaAllah.

apa-apapun tahniah dan terima kasih pada semua petugas.

Anonymous,  Monday, April 26, 2010 12:31:00 AM  

Bro,

kalau macam itulah mentaliti rakyat demokrasi memang jahanamkan seluruh negara, bayangkan rasuah yang umco nak beri pada hulu selangor, ko tahu tak yang ia diambil dari duit rakyat lain dari seluruh negara, dan sudah pasti itu duit rakyat, bila kerajaan dah lend semua duit ke situ banyangkan nak dapt balik duit dari mana? . . . aku rasa ko boleh jawab sebab ko "nampak" macam bijak .

rakyat yang demokrasi ialah yang punyai prinsip dan maruah harga diri, dia ada hala tuju walaupun seumbangan dia kecil, ia berfikir jauh dari sekadar untuk mengisi kekosongan perut, membesarkan rumah dan menambah koleksi kereta baru. rakyat yang ada harga diri tidak ada nilai yang boleh dibeli darinya, dia tahu antara yang haq dan batil , antara yang benar dan salah, tidak hanya sekadar untuk kenyangkan perut, kalau kau tengok macam mana nabi dan para sahabat tak makan lebih 3 bulan kerana prinsip perjuangan agama hingga dikatakan najis mereka seperti najis kambing kerana hanya memakan daun2 pasti, aku pasti kau kenal apa itu kebenaran dan maruah .

hj jamaludin,  Monday, April 26, 2010 12:53:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir rahim
Semangat perjuangan kami memang tidak pernah runtuh . Penat lelah kami tidak pernah kami ungkit. Wang ringgit kami yang kami keluar sendiri pun tak pernah kami kesali. Waktu dan tenaga kami yang terbuang pun kami tidak pernah mengadu . Kami akan tetap dengan slogan " LAWAN TETAP LAWAN "
Cuma persoalannya kami hanya sekadar bantu untuk memenangkan calon calon yang di utarakan oleh Pemimpin Pemimpin Pakatan Rakyat tanpa mempersoalkan walaupun calon adalah bekas peminum arak dan tolak hukum hudud pada masa lalu. Yang kami kesal Negeri Selangor di mana Menteri Besar nya dan pentakbirannya di takbir oleh Pakatan Rakyat tidak mampu untuk menjamin masa hadapan rakyat Negeri Selangor .Kepada MB SElangor tolong lah pi la turun padang kat kesemua PBT di seluruh negeri Selangor , Macam mana pihak UMNOBN APCO boleh dapat maklumat perihal kelemahan PBT di Selangor . Tidak semua pegawai PBT kat negeri Selangor sokong Pakatan Rakyat , disebabkan itulah Mantan MB Selangor Khir Toyol anugerahkan penyapu kat pegawai pegawai PBT Selangor.

hairil Monday, April 26, 2010 1:01:00 AM  

salam bro, time kasih pada haji...
memang mentaliti sesetengah melayu mahukan kesempurnaan buat sementara seperti duit beribu2.. ini kerana mereka mungkin hidup dalam keadaan daif dan duit merupakan keutamaan mereka, bukanlah perjuangan atau prinsip yang lebih penting. saya hormatilah pendirian mereka.. kepada najib. tunaikanlah janji anda..

pandikar mustar pinang dua batang,  Monday, April 26, 2010 1:07:00 AM  

melayu 5sen dua.....org bukan harganya nilai hari ni rm1,000 dan besok rm49,000.....melayu 5sen dua mcm harga gula gula masa aku kecik2 dulu....jgn salah mb selangor....kita kerajaan pakatan ni miskin....peruntukan di sekat oleh kerajaan pusat.......yahudi kaya......yahudi kaya ....yahudi kaya....klu tak takkan obama pun takut dgn yahudi.......duit yahudi boleh gi haji ke....kahkahkah...biar kita tak pandai....akan tetapi kita kena le cerdik.....jgn kita ni bebal selama2nya mcm bebalnya org2 melayu....dari dulu melayu bebal sampai sekarang pun bebal juga.....kahkahkah.....jgn gaduh2 terima le kekalahan ini sebagai satu COBAANNNNNN

Prof. Era Pasca Monday, April 26, 2010 2:24:00 AM  

kecewa... kecewa... kecewa...

musuh utama ialah SPR itu buat masa nih

pAS pis PUS gi mampos ler...,  Monday, April 26, 2010 5:07:00 AM  

50 thun hidup orang melayu mcam tu...duit...duit...duit...haram jadah...

storm62,  Monday, April 26, 2010 12:12:00 PM  

Hj Jamaludin,

aku setuju dgn lawan tetap lawan tapi takpayahlah kita salahkan MB Khalid.Bulan awal ini Sultan Selangor sendiri dah puji Kerajaan PR diSelangor selama 2 tahun ini.

Cuma segelintir Rakyat yg berpadangan masa jangka pendek saje atau belum sedar diHS saje yg masih nak mintak sedekah dari puak apno yahudi ini.

najis dah janji rm3 juta utk sekolah cina Rasa, 200 buah rumah kos rendah, rm50k peneroka Felda yg tlh 16 tahun janjikan. tapi Rakyat tempay lain kenapa apno tak ber layanan yg sama ini?

Kesian melayu2 miskin diJohor dan lain tempat dimana rumah buruk mereka diROBOH oleh apno.

melayu yahudi kaya menipu melayu miskin. jadi melayu miskin akan ditekan supaya tidak kaya kerana apno perlukan undi2 mereka. masa PRU atau PRK melayu miskin akan diberi sikit gula2.

inilah cara mereka dan anak2 melayu peneroka akan menjadi miskin selama2nya dan menjadi "fixed deposit" puak zionist apno.

storm62,  Monday, April 26, 2010 1:33:00 PM  

kalolah Anwar atau Kit Siang atau Khalid berkata "kalo PR menang,esok lu boleh mari opis gua, gua kasi itu rm3 juta."

they all will be in prison today.

kalo PR kasi 46 ekor lembu, TANGKAP dan SOAL, kalo kasi RM100 kpd warga emas, TANGKAP dan SOAL.

yang nie pulak RM3 juta dan 200 biji rumah kos rendah, MACC dan PDRM tak berani buat apa2....phtuiiiiii.

dasar penjilat melayu yahudi APNO.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP