IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Perkasa/Umno Tolong Belasah Lim Guan Eng..., Kurang Ajar Pada Melayu.

>> Saturday, April 03, 2010

Guan Eng selamatkan tanah wakaf di P.Pinang



Gambar diatas papan tanda telah dipasang menyatakan hak milik MAIPP

Tahniah diucapkan kepada kerajaan Negeri Yang dipimpin olah YB Lim Guan Eng dan pimpinan Yb Abdul Malik Kassim ,Exco Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang ,kerana sudi menyerahkan balik tanah Wakaf yang begitu lama diperdagang dan dikhianat oleh pemimpin melayu Barisan Nasional kepada Peniaga peniaga bukan Islam di belakang Stesyen Minyak Shell Sg Nibong(berhampiran bulatan Bayan Baru)

Setahu Tun peniaga peniaga itu jual arak dan ba kut teh(ba alif ba ya) begitu lama ditanah Wakaf Islam, itulah Pengkhianat Melayu Islam yang akan Tun bongkar sikit masa lagi.


Banyak lagi tanah tanah yang akan dibongkar melibatkan tanah wakaf di Pulau Pinang.
 

gambar gambar diatas tanah yang telah diambil semula setelah berpuluh tahun disewakan kepada peniaga peniaga bukan Islam.dan telah ditutup kawasan ini.

Sumber - Tun Saban

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/
Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat (Din Binjai)

p/s: Nak harapkan umno...? Belasah tanah rakyat lagi ada laaaaa..... contoh terbaru yang terjadi di Johor baru2 ini.... itu kubu karat umno parti haramjadah... itu pun kena belasah. ha..ha..ha... itu pun masih banggang lagi puak2 penyokong umno nih....

4 IkutSukaLu...::

cicit mat kilau,  Saturday, April 03, 2010 6:08:00 PM  

Ameno ni, usahkan tanah kosong (wakaf), tanah kubur pun mereka ambik selongkar untuk pembangunan projek kedailah, rumahlah dsb. Di tempat saya ada seorang ajk ameno bahagian (bekas guru besar) diberi gelaran "haji kubur" sebab memajukan (menyelongkar)tanah kubur lama orang Melayu di kawasan bandar untuk projek bangunan kedai. Celaka!

Lee Copper,  Saturday, April 03, 2010 6:31:00 PM  

La.... kira2 20 tahun dulu aku dok di Bayan Baru kerja di Georgetown. Hari2 aku ulang-alik lalu di kawasan ni. Tak taupun aku ada tanah wakaf di situ.

Haram jadah punya UMNO Jahanam!!!

storm62,  Saturday, April 03, 2010 7:29:00 PM  

Kalaulah gerai2 yg diroboh diatas Tanah Wakaf itu kepunyaan melayu/mamak umno, pejabat LGE kat Komtar tu pun boleh runtuh.

Aku rasa peniaga2 Cina disitu pun terrrperanjat yg tempat mereka berniaga yg diluluskan oleh KERAjaan BN dulu adalah Tanak Wakaf.

Cilaka pun bn/umno, pasai nampak duit saje apa2 pun depa sanggup buat....phtuiii.

Tahniah LGE kerana membela nasib dan harta kaum Melayu diPulau Pinang.

Putra Penang SNR,  Monday, April 25, 2011 12:40:00 PM  

ini fitnah beb!! kisah ini dah lama... Bapa saudara telah jual tanah ini secara tidak saH.kerana waris sebenar tidak berapa waras(gila).

Sebenarnya bukan salah UMNO/parti yang salah tetapi salah melayu itu sendiri jual harta mereka.kerana tamak,nak kaya cepat.inilah pengkianat kpd Bangsa,Agama,Negara. sampai anak saudara sendiri(yatim piatu) pun bapa saudara tipu!! Tanah itu juga telah beberapa kali dijual & dicagar ceti..

kes ini dah lama sehingga pegawai JAIP & PTG pun takboleh buat apa2 kerana bapa saudara ada Hak atas dari harta pusaka itu.. sebagai pemegang amanah.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP