IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pengumuman Kepada Pembaca Blog Ini..!!!!

>> Tuesday, April 13, 2010

Kepada semua pembaca setia "Ikutsukaaku-isa" yang di hormati sekalian, intan payung... emas permata.... dan semua yang indah2 belaka..., lu orang semua dah bersarapan pagi ke... belum...? Kalau belum elok sarapan dulu.., gua belanja.. lu orang bayar....
 
Perghhh... gua kena bodek lu orang dulu.... rasuah tuuuuu... bodek ada makna tuuuu...  

Ok... ringkas cerita.., gua berharap lu orang dapat memberikan sedikit sumbangan kepada permintaan dibawah ini, kita saling membantu untuk menjahanamkan umno apeko dan barisan najisnya... semua detail ada kat bawah tu..
 
Gua dengan kejamnya mengugut lu orang semua sorang seringgit jer... hulur jangan tak hulur...ha..ha..ha... kejamnya gua... terima kasih bebanyak... pisang emas di bawa belayar.... selebihnya lu orang sambung la...
 
Gua copy paste jer... gua kan spesis pemalas.... so gua cilok jelah...
Kelmarin wak dihubungi sahabat yang menguruskan kebajikan blogger 'sukarelawan' untuk Hulu Selangor. Nadanya tidak seceria selalu. Butir cakap juga tidak panjang-panjang. Dipendekkan cerita, dari apa yg dibualkan, masalah utamanya ialah tentang peruntukan untuk blogger yang bertugas di sana. Khususnya blogger blog berbahasa melayu. Betul juga katanya.
 
Biarpun telah dimaklumkan kepada pihak yang berkaitan tentang hal itu 2 minggu lalu, sehingga kini tidak ada sebarang makluman dan feedback diterima berhubung duduk perkara 'sukarelawan' ini. Sedangkan masa kian suntuk.
 
Banyak perkara memerlukan duit untuk disediakan. Blogger yang telah mendaftarkan diri sebagai 'sukarelawan' sudah mula memulakan perjalanan seawal hari ini. Sebagaimana yang wak postkan artikel awal di sini, ia berkaitan.

(Memang benar, blogger datang ke Hulu Selangor atas perbelanjaan sendiri, namun tidak salah untuk meraikan mereka yang datang membantu dengan menyediakan sedikit kemudahan dan makan minum mereka ala kadar, juga sedikit wang petrol untuk rakan-rakan blogger yang membuat liputan ketika disana )

Dia dah makin pening katanya. Mahu tidak mahu, pungutan dana perlu dilakukan menerusi blog. Atas rasa tanggunjawab dan semangat persahabatan, wak tulis juga artikel ini bagi pihaknya. Oleh kerana wak bukan 'lead' untuk blogger di Hulu Selangor, tidak lah wak jadi sepening ketika wak menguruskan rakan-rakan ketika di Bagan Pinang tempohari.

Sekarang yang pening sahabat wak ini. Wak simpati juga dengan dia, bila dia ada kata " depa ni serius ker nak kan khidmat blogger di PRK sini Macam tak serius jer ! " Itu kata luahannya..sedih wak dengar. Tapi wak faham, situasinya sedang tertekan, mahu tidak mahu, sedikit emosi itu dibenarkan.

Demi muafakat dan keselesaan blogger yang bertugas di sana, maka wak buka kepada pembaca-pembaca sekelian tidak kira apa bangsa jua, berilah sumbangan ikhlas anda semua untuk DANA BLOGGER Pakatan Rakyat yang bertugas di Hulu Selangor.

Sahabat wak juga menambah, pungutan dana ini bersifat sementara, andai telah mencukupi kadar yang dinyatakannya iaitu RM7 ribu* untuk biaya dan kos perbelanjaan 15 bloggers di sana selama 12 hari, kutipan dana itu akan ditutup bila jumlah itu mencapai sasaran*.

Jika dilihat kepada jumlah pembaca blog Pakatan, 1 blog 1 ribu pembaca, jika ada 7 blog otai yang membantu mem'war-war'kan harapan ini, sudah ada 7 ribu pembaca..itu baru 7 blog...jika seorang pembaca hulur RM1 dengan ikhlas membantu, cukup ler tu..!

Sumbangan dimulakan dengan kadar minima RM1. Hulurkan sumbangan semua ke akaun dibawah : 

Mayban2U : 1580 1518 1410
Nama pemegang akaun : Puan Hamidah binti Ramli
(ibu kepada blogger Anaz (Dugong Darat))
 
Terima kasih kepada yang ikhlas membantu/menyumbang ke Tabung Dana ini untuk Hulu Selangor.  Sumber: Al-Banjari Online

6 IkutSukaLu...::

Unknown Tuesday, April 13, 2010 10:04:00 AM  

Bhai Lu nak bikin n3 ni bikin pro le bhai.


1]No akaun tu jangan ada space...leh buat copy and paste


2]bagi email address recipient...baru tau ada masuk ke tidak..pro le bhai


3] Buh bank lain punya akaun..ada mamat fobia dgn rimau.


wa cuba donate tapi yang bawah ni yang keluor..wa bangang tau lu yang bangang.???



The 3rd Party Account entered is not a valid MBB account number. 158015181410

Anonymous,  Tuesday, April 13, 2010 11:10:00 AM  

kalau aku derma pakai topup maxis rm 5 boleh... ehehehe..tak reti la aku banking2 ni.. ahahaha

hj jamaludin,  Tuesday, April 13, 2010 11:45:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bila time nak minta derma , macam macam lu punya kawan bagi alasan untuk menderma ,third partilah,gunakan maxis transfer la , paste la dll. Yang gua hairan baru minta sumbangan RM 1.00 pun dah macam macam excuse ? Macam ni punya kawan pun lu ada, teruk beruk
Anyway sebab lu siang siang hari lu da ugut sama gua , lepas lunch nanti gua gi kat bank rimau buat atm tt . ok bi

Anonymous,  Tuesday, April 13, 2010 1:30:00 PM  

sibuk la haji..tarnsfer maxis lagi la RM 5..aku kira derma kan untuk ko skali haji.. itu pun nak kecoh..ko nak derma ke yang banyak cite sangat???

Harimau-Menaip Tuesday, April 13, 2010 6:40:00 PM  

Bodoh punye Haji jamaluddin...dia bukannya derma apa pun..

Haji jamaluddin..lu memang ciamak!

ps; kalau dia try derma, mesti dia tau akaun tu tak valid...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP