IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Najib Ugut Penjawat Awam Pula.

>> Monday, April 05, 2010

Gaji penjawat awam boleh dinaikkan dengan syarat 1.2 juta penjawat awam meningkatkan produktiviti dan menyokong inisiatif kerajaan untuk Malaysia menjadi ekonomi berpendapatan tinggi, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Beliau berkata selagi produktiviti meningkat, gaji mereka akan diselaraskan seiring dengan ekonomi yang lebih kukuh.

"Gaji mereka akan diselaraskan mengikut perkembangan. Apa yang penting ialah dengan pengukuhan ekonomi, perolehan kerajaan juga meningkat," kata beliau.

 Najib, yang juga menteri kewangan, turut menegaskan mengenai kepentingan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) sebagai satu daripada cara meningkatkan hasil kerajaan.

"Itulah sebabnya GST amat penting. Rakyat mahukan gaji yang lebih tinggi tetapi tidak mahu menyokong GST. Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?," katanya. - malaysiakini.

Tanda tanya...??? 

Siapakah penjawat awam (kakitangan kera..jaan) dan apakah peranan mereka dalam memberi sumbangan kepada GST...??? Bukankah penjawat awam juga warganegara ini...???

Dalam ertikata lain apa yang najib sebutkan bahawa selama ini semua penjawat awam tidak produktif...??? sebab itu gaji mereka tidak dinaikkan, kecuali Polis Raja Di Malaysia sahaja yang produktif. Yang lainnya hampeh.... apa punya PM ni....??? ini satu penghinaan kepada para penjawat awam.

Gua setuju dengan apa yang najib katakan " dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam? " weiii... najib, itu lu kena pikir sendiri la... apa pasal bangang sangat. Lu punya "saiko" macam budak2 sekolah bro.... sedangkan semua penjawat awam tu tergolong dalam kalangan mak bapak budak... apasal lu bingai sangat... main ugut2 ni...

Seolah-olah apa yang dimaksudkan oleh najib seperti "Gua bagi kenaikkan gaji pada lu RM1.00 nanti lu bagi balik pada gua dalam bentuk GST - RM2.50". Ini idea lu... atau idea penasihat APCO lu..., setahu gua bukan idea PR kan...? yang boleh diciplak sesuka hati lu....

Kepada kakitangan kera..jaan, cuba lu orang bayangkan... lu orang dapat kenaikkan gaji setahun sekali, lu orang agak2 berapa persen kenaikkan gaji yang kera..jaan akan beri...? (berdasarkan pengalaman lu orang sebelum ini berapa agaknya yeaaa...? maaf... terus terang gua tak tau dan tak pernah ambik tau pun.) dan lu orang terpaksa bayar GST setiap hari, setiap minggu atau setiap bulan pada setiap kali lu orang berbelanja.

Andai kata lu orang kena bayar GST paling2 cekai sekalipun RM0.50 setiap hari, setahun RM180... berbaloikah dengan kenaikkan gaji setahun lu orang semua....? Lu orang pikirlah sendiri.... berbaloi-baloi atau tidak... jangan sampai kena kencing dengan si najib desperado nih.... kalau dia nak bodoh... biar dia bodoh sorang2, lu orang jangan terikut bodoh macam dia.

Gua malas nak sembang soal tarikan pelaburan luar (FDI) bagi menjana peningkatan ekonomi negara serta pembaziran, ketirisan kantong negara. Itu tugas cerdik pandai Kera..jaan dan selama ini pun banyak isu pembaziran dan penyelewengan ditimbulkan pembangkang, apa tindakan kera...jaan..., buat bodoh dan tutup kes, sebab apa...? sebab melibatkan puak2 kera...jaan juga (baca barisan nasional atau umno), diorang kaya raya dan buat taik... kita sebagai rakyat pulak yang nak disembelihnya dengan perlaksanaan GST konon.... bangsat betul....

Apa yang gua lihat kera...jaan makin terdesak, jika di baca ayat awal najib ianya mengambarkan satu ugutan halus kepada penjawat awam. Kalau tak sokong tak naik gaji lah jawapnya. Justeru itu juga ianya membayangkan bahawa kera...jaan najib sudah goyang.

Dan lu orang sebagai kakitangan awam jangan buat kesilapan teknikal dengan memberi sokongan buta tuli hanya kerana ugutan atau janji manis palsu si najib nih..., bukan setakat lu orang saja yang kena pow oleh regim zionis najib nih... malahan habis 1Malaysia kena pow dengan diorang.... perghhh melompat sakan macam beruk tergigit cili padi... kak mah boleh shopping sakan wa cakap luuuuuu.... Sungguh hebat politik najib untuk membodohkan rakyat.

Hello mr. najib..., banyak lagi kekayaan negara dari pelbagai sumber yang boleh memakmurkan rakyat, apa yang lu perlu buat adalah menyekat segala ketirisan kewangan negara dan berbelanja secara berhemah, dan hentikan suapan kepada tembolok kroni dan puak2 lu..., lu jangan ingat jalan pintas sahaja, apabila kantong kera..jaan hampir kering lu ingat cara mudah dengan menyembelih rakyat..? Apa kejadahnya bro....?

Sebelum ini dah banyak pembaziran yang lu orang (Kera..jaan barisan nasional) buat, dan bebannya dicampakkan kepada rakyat. Apa masih tak puas lagi kah...??? Sampai bila nak sembelih rakyat....?

Lagi sekali... gua nak ulang kepada penjawat awam semua, jangan terpedaya dengan janji-janji palsu kera...jaan barisan nasional, cukuplah lebih 50 tahun rakyat dibebankan dengan kerenah dan mehnah diorang selama ini, yang menderita kita rakyat sekalian dan yang semakin kaya adalah suku sakat mereka.


Belum masanya untuk negara melaksanakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST)

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP