IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Najib Kena Songket Dengan Dato Panglima 7.

>> Friday, April 02, 2010

                                                          Najib yang berselindung.
Salam,

Kalau dah jenis spesis yang suka meniru, buat apa pun pasti akan ditirunya, baik secara diam-diam atau pun secara terang-terangan.  Dunia ni... kecil sahaja.......Walaupun sebelum ini Parti UMNO telah meniru Gagasan 1 Israel untuk dijadikan Gagasan 1 Malaysia, maka kali ini pula mereka cuba meniru Agenda Ekonomi Malaysia (AEM) dari Pakatan untuk dimasukkan ke dalam Model Ekonomi Baru (MEB)

Apa jenis UMNO ni.....bikin malu ahli-ahli UMNO ajer.....Malu ooooh......
Memang UMNO kaki tiru dan muka tak tahu malu.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) DS Anwar Ibrahim berkata, Pakatan Rakyat telah mengenalpasti beberapa kandungan utama dalam MEB yang mempunyai persamaan dengan AEM idea dari Pakatan Rakyat.

"Antaranya ialah Keperluan Mencapai Pendapatan Tinggi, Pembinaan Ekonomi Yang Utuh Secara Berterusan, dan Menjamin Kesaksamaan dan Tumpuan Memberi Bantuan Kepada Rakyat Tanpa Mengira Kaum."

Sebelum ini banyak usaha dan idea dari Pas dan kini Pakatan Rakyat telah ditiru oleh pemimpin UMNO yang ketandusan idea.  Nak tiru boleh....dipersilakan...tapi anda jangan pula terkejut, bilamana pemimpin UMNO mengatakan semuanya ini datangnya dari idea PM dan UMNO itu sendiri.  Pembangkang pula dicop tak berguna....asyik nak bangkang ajer tanpa membantu memberikan idea dan sumbangan.  Lembu Punya Susu Sapi Dapat Nama.  hehehehe

Di antara perkara yang ditiru oleh UMNO mengikut ingatan hamba ini ialah.

1.  Cuti Umum Hari Sabtu & Ahad untuk Pekerja Kerajaan ditiru dari PAS
2.  Cuti Bersalin 90 hari ditiru dari PAS. (belum digazetkan)

Dan banyak lagi.....kalau korang nak tambah dipersilakan tambah di ruangan di bawah...ruangan komen.

Lagi satu...kenapa tak bincang dulu MEB ini di Parlimen sebelum di umumkan ???  Apa....adakah UMNO rasa takut dituduh meniru idea PR ketika dibahaskan di dalam Parlimen???

Kenapa bila isu GST timbul dan rakyat mula bangkit......baru pemimpin UMNO nak kata GST ditangguhkan bukan kerana desakan pembangkang atau pilihan raya semakin hampir tetapi atas dasar "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" dan bagi memberi masa untuk rakyat memahami dan tidak keliru akan pentingnya GST ini. 

Piiii raaaaaaaaaaahhh...Cakap Tak Serupa Bikin.

Written By Panglima7.

p/s: umno "Cakap tak Serupa bikin" itu semua dah jadi ulam diorang jer..., yang sebenarnya diorang dah nak mampus... semua yang diorang buat pada zaman sekarang dah tak macam dulu, di sebabkan oleh media siber yang cepat menghidu dan pantas membantah segala idea dan keputusan bodoh diorang.

Dulu tanpa media siber, akhbar pencacai diorang kelentong segala haramjadah semua rakyat terpaksa akur dan diorang boleh buat apa saja, kalau ada bantahan pun tidak sepantas dan selantang sekarang ini. Dulu rakyat di sogok dengan kain pelekat dan envelope RM2.00 pun dah ok..., sekarang ni buat tengok... mau kena penerajang sekor2.

Generasi sekarang semuanya dah cerdik, segala dakyah umno dalam poket jer.... sebab tu semua puak kepala bana umno haramjadah ni dah goyang gilerrrr....  tunggu masa nak di benamkan sahaja.... jom kita benamkan umno... buat perubahan, kerana lama sangat memerintah.. banyak sangat penyelewengan berlaku.

Jika ikut sistem pengurusan syarikat, mana2 pengurus/pegawai di sesuatu jabatan/cawangan akan di tukarkan ke tempat lain kerana hendak mengelakkan berlakunya penyelewengan dan kepentingan peribadi. Ini kan pulak Kera...jaan... sendiri mau ingat la...

5 IkutSukaLu...::

Panglima7 Friday, April 02, 2010 6:15:00 PM  

Salam Isa,

Dahsyat komen saudara ISA. berkobar-kobar hamba membacanya. Apa pun hamba berbesar hati bila mana tuanhamba addkan posting hamba di sini. Thank You so Much. Salam Respect dari Hamba

Anonymous,  Friday, April 02, 2010 6:27:00 PM  

jangn lupa perkataan rakyat!!!!

dak2 UMNO memang suka meniru..dalam exam..

Anonymous,  Friday, April 02, 2010 11:05:00 PM  

kalau nak meniru meh aku bg kursus.. aku pakar tiru...garenti x kantoi.. hahahaha

storm62,  Saturday, April 03, 2010 1:50:00 AM  

alahai bro, ko bagi aku suspen saje...aku ingat tajuk ko tu "Najis kena konkek dgn Dato" panglima tujuh"

Anonymous,  Thursday, February 24, 2011 6:43:00 PM  

Salam,

1. PAS gugurkan Negara Islam dan Hukum Hudud hanya kerana kerjasama PAS-DAP??

2. Malaysia tak cukup Islam ke bagi PAS dan rakan2nye??

3. Siapa sebenarnye menolak ISLAM dengan terang dan Nyata??

4. Ingatlah, Negara kita ni berbagai kaum dan ethnic serta agama.. keharmonian yang kita kecapi hari ini adalah sebahagian dari tertegaknya Islam sekian lama.

5. Jangan terlalu taksub kepada Pemimpin2 Politik.. perbaiki keislaman kita dan ikhlaslah dalam perjuangan.

Allah Maha Mengetahui.

P/S: jangan cepat mengkafirkan org.. ukur baju di tangan sendiri.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP