IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Muka Si Barua umno...!!!!

>> Wednesday, April 14, 2010

Untuk tatapan Pengerusi SPR yang bangang lagi bahalol bodoh tahap cipan tak boleh di ajar lagi..., weiii bangsat... lu pergi selak dan baca balik Undang-undang dan peraturan pilihan raya. 

Apa yang termaktub dalam peraturan khas untuk berkempen, apasal lu tak ambil tindakan terhadap Ketuanan lu..., bila orang katakan yang SPR dah jadi BARUA pada barisan najis.. mati2 lu orang nafikan, kenyataannya memang benar pun. 

Kempen

Suruhanjaya Pilihan Raya telah merangka peraturan-peraturan khas untuk berkempen, seperti yang tertera di dalam Akta Kesalahan Pilihan Raya (Pindaan) 2002. Kempen hanya boleh dimulakan selepas selesai proses penamaan calon dan mesti dihentikan jam 12.00 tengah malam sebelum hari mengundi. Bagi memastikan pilihan raya berjalan lancar Suruhanjaya mempunyai kuasa di bawah perkara 3(5) Akta Pilihan Raya 1958 dan perkara 27A Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 untuk melantik Pegawai Penguat Kuasa dan membentuk satu atau lebih Pasukan-pasukan Penguat Kuasa di setiap bahagian pilihan raya Parlimen, jika difikirkan perlu.

Unit ini dianggotai oleh Pegawai Penguat Kuasa yang dilantik oleh Suruhanjaya Pilihan Raya, seorang wakil dari Ibu Pejabat Polis Daerah, seorang wakil dari Pihak Berkuasa Tempatan dan seorang wakil tiap-tiap parti/calon yang bertanding.Pegawai Penguat Kuasa bertanggungjawab kepada Pegawai Pengurus, dan tugas pasukan ini ialah untuk memantau bahan-bahan kempen, ceramah-ceramah pilihan raya dan perhimpunan umum, bagi memastikan peruntukan-peruntukan di bawah undang-undang dan peraturan-peraturan pilihan raya tidak dilanggar.

Suruhanjaya Pilihan Raya juga akan menubuhkan jawatankuasa-jawatankuasa di peringkat Pusat/Negeri/bahagian-bahagian pilihan raya bagi memberikan penerangan kepada parti-parti politik, calon-calon atau ejen-ejen dan petugas-petugas parti mengenai undang-undang dan peraturan pilihan raya. Senarai perkara yang mesti dipatuhi dan dilarang semasa pilihan raya disediakan, dan ini perlu diambil ingatan oleh calon-calon dan petugas-petugas parti.

Contohnya, ini apa cerita ni... (gua cilok dari Era Pasca)

Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S.Subramaniam (tiga,kanan) ketika lawatan dari rumah ke rumah untuk mendengar permasalahan penduduk kampung Koskas, Rawang dekat sini hari ini. Subramaniam turut menyerahkan kerusi roda kedua kepada seorang penduduk, Sathianarayanan Appalanaido yang mengalami kemalangan jalanraya pada 1994. -foto BERNAMA 

Itu tak termasuk cerita dimana Mat Sembab dan 1Malaysia bagi janji2 manis tempohari, itu bukan berkempen ke namanya....?

Bila Mafrel persoalkan tentang ketelusan SPR... tau pulak mengamok.. lastly Mafrel pun kena terajang, ingatkan setelah terjuboqnya si Rashit jahanam tu, gantikan dengan si Aziz ni... adalah sikit perubahan... tetapi meleset... lagi bertambah bangsat dan jahanam jadinya... gua rasa perlu ada perhimpunan BERSIH lagi sekali bagi mendesak celaka haramjadah ni untuk letak jawatan.

Memandangkan Majlis Daerah Hulu Selangor kini di bawah Kerajaan Negeri Selangor, gua harap lu orang lebih prihatin terhadap kerajaan negeri sekarang ini, kalau lu orang nampak saja banner, poster barisan najis di naikkan sebelum tempoh kempen bermula, keluarkan saman dan suruh malaun2 barisan najis tu turunkan semua poster dan banner diorang.

Inilah muka sialan SPR pencacai Haramjadah umno number one.... BANGSAT....!!!!

Jangan ingat negara ni mak bapak diorang yang punya, semua undang2 nak main langgar jer... ikut suka kepala bana diorang. Haramjadah betulllllll................. satu lagi tambahan peraturan ikut cakap tuan haramjadah SPR di sini.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP