IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jom Vigil Dan Demo Depan Balai Polis Shah Alam.

>> Thursday, April 29, 2010

Gua baca versi akhbar, gua baca repot polis kawan mangsa tembakan dan gua dah baca penjelasan media Khalid Samad. Sebelum ini gua dah jelaskan disini, ada yang tuduh gua macam2... peduli apa gua dengan tuduhan lu orang semua, kita di anugerahkan akal untuk berfikir dan tidak menjatuhkan hukuman kepada seseorang itu sebelum terbukti bersalah, mahupun membuat sebarang spekulasi tanpa mendapat fakta yang sebenar.

Setakat dengar dari sebelah pihak, lepas tu buat tuduhan membabi buta.... apa punya sengal, dan tu pulak taksub sokongan simpati membabi buta jugak.... mentaliti melayu felda....

Dalam kes tembak mati seorang pelajar berumur 15 tahun, berdasarkan penjelasan Khalid Samad dan laporan polis kawannya, gua letakkan kesalahan pada budak tersebut dan bukan keluarganya. Jika dia tidak curi keluar rumah dan curi pandu kereta kakaknya perkara ini tidak akan terjadi. Dan dialah punca kejadian yang tidak diingini ini berlaku.

Lumrah budak2 yang sedang membesar. Suka sesuatu yang mencabar tanpa berfikir panjang kesan baik dan buruknya, terutama sekali berada diluar rumah diwaktu tengah malam tanpa pengetahuan ibubapa. Harap redha sajalah.... anggaplah sebagai pengajaran kepada semua ibubapa.


Dan hikmah di sebalik kejadian pula, untuk memaklumkan kepada kita bahawa kebanyakkan Polis di Malaysia ini adalah yang terbangang dalam dunia. Mendedahkan kelemahan dan kecuaian pasukan Polis yang di war-warkan cekap... cisss... cekap kepala bapak diorang. Yang pasti nak kena maki hamun ialah kepada Kumpulan Polis Celaka yang menembak secara membabi buta, kenapa gua kata tembak membabi buta.

Pertama: kerana mereka cukup terlatih untuk mengendalikan senjata api, dan wajib faham SOP sewaktu berhadapan dengan situasi yang dianggap sebagai ancaman dan merbahaya.

Kedua: jika tembakan amaran dan seperti dinyatakan menembak tayar kereta kenapa boleh tersasar kepada pemandu. Pasal tu gua katakan Polis yang menembak mati budak tu adalah manusia keparat yang bodoh lagi bangang.

Ketiga: apabila kawan mangsa keluar dari kereta mengapa harus pula di pelupuh beramai2, sedangkan beliau tidak melawan.

Keempat:  dalam situasi dekat dengan kawan mangsa, apakah kumpulan Polis Babi tersebut tidak dapat membezakan yang di hadapan mereka itu adalah budak atau orang dewasa... bukankah tolol namanya tu.

Kelima: Lu orang cari sendiri kesalahan2 tindakan Polis2 Baghal dan haramjadah celaka tu...

Dalam isu jumpa parang, apa yang boleh gua katakan semuanya hanya rekaan untuk menutup kesalahan tindakan bodoh mereka. Itu memang kerja polis dan mereka memang handal dalam perkara menutup dan mencipta bukti.

Walaupun ada inisiatif dari Ahli Parlimen Khalid Samad dan Kera..jaan Negeri Selangor dengan menyediakan bantuan guaman terhadap keluarga mangsa bagi menuntut keadilan di atas kecuaian pihak Polis. Gua ucapkan syabas atas keprihatinan tersebut tetapi belum mencukupi dari segi desakan politik untuk membersihkan Pasukan Polis yang berlagak macam RAJA ini. Apatah lagi banyak perkara kotor yang umum tahu berkaitan dengan Jabatan Kepolisan ini. Macam celaka.....

Dan masih belum mencukupi juga untuk mengiktiraf dan menilai NYAWA seorang anak melayu di mata masyarakat dan bangsa...!!!! Seolah-olah NYAWA bangsa melayu berada di tangga ketiga dalam kategori bangsa terbesar di Malaysia ini selepas Bangsa Cina dan Bangsa India.

Dimanakah...NGO Melayu...? Di manakah Perkasa...? Mana dia reformis aka penyokong tegar Pakatan Rakyat...? Yang melalak kononnya perjuangkan hak rakyat....? sebelum itu mari kita mengimbau kisah ini;

Kematian Kugan: Perghhhh.... berbondong2 tak kira melayu dan cina, india sudah pasti... mengiringi jenazah ke tanah perkuburan... siap dengan sepanduk dan pelbagai.... macam sial jer... gua tengok sokongan simpati yang diberikan...

Teoh Beng Hock: Berbondong2 bervigil.... cina, india... lantak pi kat diorang... yang melayu pun turut serta bervigil... sampai perkara yang haram pun di halalkan... termasuklah pimpinan parti pun terlibat sama... macam haramjadah gua tengok muka masing2. Tak cukup dengan itu... berkonvoi lagi ke Melaka untuk upacara pengebumian. Lagi celaka... punya perangai melayu2 yang mengaku Islam nih....

Kes Norizan Salleh: Setakat tuntutan nak saman dan blaaaa...blaaaa...bla.... belum tentu bila boleh selesai...

Kes Aminulrashid: Setakat tuntutan dan desakan siasatan yang telus... lepas ni.. sudah pasti akan diambil tindakan saman terhadap Polis dan Kera...jaan Malaysia... lepas tu bla..bla...bla.... tunggu lah sepuluh tahun dua puluh tahun untuk selesai kes... macam gampang jer....

Woiiii.... kepada parti2 politik dalam Pakatan Rakyat, khususnya kepada Menteri Besar Selangor.... kenapa lu orang tak himpunkan semua penyokong parti lu orang untuk berdemo mendesak Polis mengambil tindakan segera dan telus seperti yang lu orang lakukan kepada Kugan dan Teoh Beng Hock....

Lu orang semua lagi satu haramjadah keparat.... apakah nyawa india dan cina lebih mulia dari nyawa seorang anak melayu....? Kalau cina dan india mati... lu orang yang paling kehadapan... kalau anak melayu mati... setakat bergegar dalam media saja... kenapa tak turun ke jalanan dan nyatakan protes lu orang dalam isu ini...

Apa yang gua perhatikan dari penulisan blog2 umno... adakalanya masuk akal juga, iaitu pemimpin2 pakatan rakyat ni lebih memuliakan bangsa/kaum lain dari bangsa/kaum sendiri... jadi boneka cina dan india... memang patut pun diorang cakap macam tu...

Kepada penyokong2 Pakatan Rakyat.... cuba renungkan kembali betul atau tidak..., kalau anak melayu yang mati.... lu orang semua setakat melalak serta komen dalam blog dan media cyber jer.., kalau india dan cina yang mati... lu orang sanggup beli lilin dan bunga ros... untuk turun di jalanan... kononnya untuk menuntut keadilan, agaknya kalau adat diorang minta letakkan spender sorang sehelai pun, lu orang sanggup londehkan.

Cisss... macam cibai... jer..., lu orang dengan umno/ubn.. 2x5 jer.., ada ke... sesiapa yang berani organise VIGIL... untuk Allahyarham Aminur Rahshid...?

Gua tak suruh yang beragama Islam buat perkara tu..., tapi gua cabar Pemimpin DAP dan Pemimpin PKR yang bukan beragama Islam menyatakan tuntutan keadilan buat pihak keluarga Allahyarham bagi melambangkan semangat Pakatan Rakyat.

Mungkin Anwar Brahim atau Khalid Brahim boleh lontarkan idea ni pada Lim Kit Siang Malam.... buktikan bahawa Pakatan Rakyat tidak mengira kaum dalam menegakkan keadilan.... janganlah kerana kematian cina dan india... boleh organise itu ini... bila kena pada kematian melayu... lunyaiii... hancai.... he..he..he... ada berani ka...?  Seolah2 nyawa melayu tiada nilai pada pandangan cina dan india....

Bodoh punya Melayu... macam melukut tepi gantang pula.... (Nyawa Melayu No Value)

p/s: Bila gua tulis macam ni... menentang PR, mesti kena henjut kow2 punya... habis2 modal lu orang tuduh gua dah kena beli dengan umno..... tak pun gua di tuduh perkauman.... memang jenis spesis yang tak boleh di tegur.... kah..kah...kah... macam umno jugak....

20 IkutSukaLu...::

Harimau-Menaip Thursday, April 29, 2010 12:35:00 AM  

Perghhh...lu memang first class. Bercakap atas kebenaran. Gua salute lu bro.

Kena henjut? Gua dah biasa. Patua gua, sebelum orang henjut kita, kita henjut diorang dulu.

Orang yang jadi penganut politik tegar, memang akan marah kalau pandangan kita tak sealiran dengan mereka. Tak kiralah mana parti pun.

Gua sokong lu bro!

Love Perak Thursday, April 29, 2010 12:52:00 AM  

gua sokonng lu 100% isa. patut pimpinan pakatan rakyat buat majlis la utk adik tu...mcm buat kat teoh beng hock dulu.. nanti aku sms sound anwar ibrahim..hehehe

Anonymous,  Thursday, April 29, 2010 1:08:00 AM  

betul bro..jom lah kita dua bervigil atau berdemo kat shah alam.macam yang bro katakan jugak, tak guna je kita melalak dalam blog nie. gua walaupun bukan orang selangor tapi gua sanggup p s.alam utk ini semua.dulu yang Bersih pun gua sanggup redah merapoh, gua musang.Jom.kita buat sendiri.nak tahan pun tahanlah.

Anonymous,  Thursday, April 29, 2010 1:17:00 AM  

beb.. seriously setuju.. tepat 100%.. cth len, time setinggan cina india nak kn roboh, suma defend, kluar paper (cth kpg berembang & kpg buah pala).. siap dpt pampasan lg.. time kmpung melayu kat kempas kn roboh, xdpt ape2.. mn ngo2 melayu? xde value sgt ke melayu kt tanah melayu ni?

albanjari Thursday, April 29, 2010 6:57:00 AM  

salam bro Isa,
wak, bomosiam dan jin gua bukit putus sokong kau punya artikel ni. Padu dan mampat. Caya lu. Sesekali memang patut dikeronyokkan !

Jaga hati? Cis..hati kita, hati rakyat, hati marhaen ada ker depa semua tu nak pandang?

Bingai @ Bangang Thursday, April 29, 2010 7:29:00 AM  

TAHUKAH ANDA DI MANA ANAK/ADIK ANDA BERADA SEKARANG?

yang mati tetap mati. yang tinggal tengah kira duit gantirugi?

Anonymous,  Thursday, April 29, 2010 8:10:00 AM  

selagi korang tak protes macam kes Teoh Beng Hock sah korang ni haram jadah penjilat jubo cina semata-mata nak undi. Bila cina kena bukan main siap join pegang lilin ber 'vigil'.Melayu hampeh.Aku nak korang bawak potret Amirulrashid ni mane2 mcam korang bawak poster Teoh Beng Hock gi mane2.

G-Man,  Thursday, April 29, 2010 9:01:00 AM  

Rilek le bro...hang jangan nak samakan kes Kugan dan Beng Hock dengan arwah Aminurashid ni...

Hang nak buat sesuatu kena tanya keluarga si mati dulu sebab mereka tu beragama Islam. Orang Islam ni lain sifatnya dengan orang bukan Islam...Orang Islam ni sifat redhanya itu amat tinggi. Keluarga si mati hanya mahukan polis memberitahu kisah sebenar dan memebersihkan nama anaknya...nanti kalau dok pi buat demo & vigil tak tentu hala silap-silap kena fire balik dengan keluarga simangsa..maka siapakah yang untung..sudah tentu puak BN tu bertepuk tangan dan gelak guling-guling...depa tu tunggu masa saja nak jadikan nya sebagai isu..akan keluarlah dalam Headline "Keluarga simangsa kecam PR sebab pasang lilin untuk mengingati Aminurashid". Maka akan pulunlah puak-puak UMNO pakat2 buat tahlil untuk menunjukkan betapa waraknya mereka...sokongan melayu keatas PR akan jadi semakin lemah....Itu pandangan aku....Sekian

ayrex Thursday, April 29, 2010 9:07:00 AM  

GUA PUN SOKONG 100% .... teruskan BRO dengan komen yang seperti ini

Isa Thursday, April 29, 2010 9:12:00 AM  

G-Man,

Gua andaikan lu tak faham apa yang gua maksudkan di sini.

Baca lagi...

G-man,  Thursday, April 29, 2010 9:57:00 AM  

Aku faham apa yg hang tulih..Hang nak DAP/PKR buat vigil/demo.

Hang tak faham isu yg akan timbul nanti :

1) Adakah keluarga simangsa redha vigil/demo yang dibuat walaupun oleh DAP/PKR....Daripada sidang akkhbar yang dibuat oleh keluarga mangsa, jelas bahawa motif utama keluarga simangsa adalah supaya pihak polis membersihkan nama anaknya yang dituduh sebagai penyamun...(hang cuba tengok balik video tu). Maksudnya keluarga simangsa seolah-olah tidak mahu perkara ini dipanjangkan-panjangkan as long as tak ada cover-up selanjutnya dari pihak polis....Lagipun laporan penuh pihak polis akan dikeluarkan sebelum Jumaat minggu ini. Adalah lebih baik menunggu laporan tersebut sebelum bertindak secara terburu-buru...kerana pihak lawan hanya menunggu sedikit sahaja kecuaian untuk memulakan isu...

org kedah,  Thursday, April 29, 2010 10:13:00 AM  

Bro,

gua sokong dan mmg betul apa lu lontarkan kat sini....

Isa Thursday, April 29, 2010 10:34:00 AM  

G-Man,

Gua faham maksud hang, disini gua fokus kepada kesepakatan Pakatan Rakyat seperti yang dilaungkan. Dan Kebodohan orang melayu yang menjadi pencacai kepada bangsa lain.

Cabaran Vigil adalah satu sindiran kepada pemimpin2 Pakatan Rakyat dan penyokong2 Melayu, dimana soal simpati berkaitan kematian bangsa melayu seolah tiada nilai pada pandangan 2 bangsa tersebut.

Soal implikasi vigil kepada keluarga mangsa tidak timbul sama sekali, kerana mereka pun tidak berharap dan minta perkara tersebut. Ianya lebih bersifat sokongan dan tanda prihatin bangsa lain kepada nyawa anak melayu.

Selebihnya ianya bersifat sokongan daripada bangsa lain akan nilai nyawa seorang melayu, keluarga mangsa juga akan faham Malaysia ini rakyatnya berbilang kaum, dan memberi impak positif dari segi "political mileage".

Soal BN bertepuk tangan, itu menandakan kebodohan mereka dan mereka sendiri tak faham slogan 1Malaysia yang PM mereka laungkan.

Dan jika mereka berlumba2 nak buat tahlil arwah, kita ucapkan terima kasih dan Alhamdulillah. Dari segi sokongan melayu bertambah kepada mereka... itu bukan persoalannya kerana umum sendiri mengetahui sikap hipokrit BN dalam sesuatu isu.

Rumusannya ialah, gua nak sampaikan kepada semua orang melayu supaya berhati2 dan waspada dalam berpolitik, janganlah kerana politik kita sebagai orang melayu sanggup mengadaikan maruah dan melanggar hukum agama demi atas nama keadilan rakyat kononnya.

Tetapi apabila terkena kepada rakyat bangsa melayu, sokongan simpati yang ditunjukkan tidak seperti sokongan yang diberikan kepada bangsa mereka.

Malahan kita orang2 melayu pula yang terhegeh2 menyokong membuta tuli. Kenapa tidak disamaratakan?

Harap maklum, dan gua hormati pendapat lu, walaupun isunya adalah isu sampingan sahaja.

hj jamaludin,  Thursday, April 29, 2010 10:35:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bab melayu layu memang gua sokong lu bro 101 % . Perihal perjuangan PERKASA & PERKIDA & NGO ketuanan Melayu , tak ada kepetingan dan tak ada pulus masuuuk , so tiada perjuangan .
Komen G- Man memang luahan anak2 Kemas .Suruh DEMO untuk salah laku PDRM kat balai Polis , G- Man buak lawak bodoh ungkit luah keluarga si mangsa . Kita suruh buat DEMO (bukan suruh bawak lilin dan bunga ros , cuma bawa sepandok bantahan e2 je) depan Balai Polis untuk tujuan salah laku pihak PDRM . Supaya PDRM jangan nak jadi RAJA pembunuh tanpa kasihan di Malaysia . Itu pasal BRO ISA suruh G-Man baca artikel nya sekali lagi . Kalau G-Man masih tak paham atau masih bodoh mai saya ajar erti maksud BRO ISA e2.

ciken Thursday, April 29, 2010 10:41:00 AM  

setuju gan ISA 200%...satu artikal yg mantop....

Anonymous,  Thursday, April 29, 2010 1:45:00 PM  

ISA aku cadangkan kat ko agar buat sticker kereta. ayat dia ini mcm bro & guna otak berotak ko :

TOLONG JGN TEMBAK KEPALA AKU JIKA AKU BAWA LAJU-psnn utk PdRM


aku akan beli dulu bila dia keluar.smart ape letak kat cermin blkg kereta.


aku setuju cdngan tu. politik biar politik, pkr biar pkr. dap biar dap.pakatan biar pakatan.barisan biar barisan. asal melayu jgn jd bodoh, asal cina & india jgn jadi bangang berkaum.

generasi bundle

Anonymous,  Thursday, April 29, 2010 10:56:00 PM  

"Justice For ALL" /Keadilan Untuk Semua
sebenarnya hanyalah hipokrit semata-mata. Keadilan yg diperjuangkan yg sebenar-benarnya ialah untuk kaum Cina dan India sahaja dengan memperbodohkan Melayu.
itulah keadilan perjuangan PKR dan PR!!

bersatulah Melayu!
alangkah bagusnya jika umno, pas dan melayu pkr bersatu buat demo vigil menuntut keadilan utk budak melayu itu...bolehkah?

-wau

Anonymous,  Tuesday, May 11, 2010 5:52:00 PM  

seriously, sy suka idea generasi bundle.sure berbulu mata polis kalo tgk sticker tu kt keta...kalo ramai2 pakai, lagi syiok...agak2 ape polis bley buat ek...huhu...

ape2 pun, politik mesia mmg makin hampeh...masing2 nk jaga diri senirik sampai terlupa sape yg undi diorng....sedey tul!

ghostdart

Anonymous,  Monday, November 08, 2010 7:45:00 PM  

[url=http://www.giantbomb.com/profile/harrypot/blog/]гарри поттер полукровка
[/url]

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP